Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Nagy dobást jelentett be a 4iG és az RTL

Hírek2024. szept. 12.Növekedés.hu

A 4iG 2025 január elsejétől egy új, innovatív tévé platformot hoz létre - hangzott el a 4iG, a Vodafone és az RTL Magyarország mai sajtótájékoztatóján.

A két vállalat megállapodása révén innovatív és integrált tartalmakat érhetnek el a fogyasztók.

Az együttműködéssel mindkét vállalatcsoport célja a nagyobb elérés

– mondta Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója, aki az időzítést fontosnak nevezte az UEFA Bajnokok Ligája miatt.

Tábori Tamás, a 4iG Csoport távközlési stratégiáért felelős vezérigazgató-helyettese kiemelte: az árbevételük zöme lakossági ügyfelektől származik, piaci alapon működnek, így olyan tartalmat kerestek, ami az ügyfeleknek plusz tartalmat ad.

Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális területekért felelős vezérigazgató-helyettese elmondta: a disztribúciónál az a cél, hogy a legnagyobb felületet tudják biztosítani a fogyasztóknak, e mellett a műsorgyártás is a megállapodás része.

Az RTL plusz kizárólagossága azt jelenti, hogy csak a 4iG értékesítheti a tartalmat.

A piaci fogyasztás trendjeinek megváltozásáról szólva Tábori Tamás elmondta: korai temetni a lineáris tartalmakat, annak ellenére, hogy a tévénézők átlagos életkora nő.

Magyarországon a streamingre egyre többet költenek, 820 ezer háztartás rendelkezik streaming előfizetéssel, egy háztartás átlagosan 2,6 streaming-szolgáltatásra fizetett elő. A szolgáltatók száma folyamatosan emelkedik különösen az utóbbi időben különösen, sőt, a Netflix is sok új előfizetőt szerzett az account sharing korlátozása ellenére is.Vidus Gabriella kiemelte, hogy

a járvány nagy lökést adott a médiafogyasztás változásának, a nézők már nem biztos, hogy lineárisan nézik a tévé. A lineáris tartalmat fogyasztók és a másképp fogyasztók átlag életkora között 20-25 év van, az idősebb korosztály inkább a lineáris tartalmat fogyasztja a nagy képernyőn.

Bányai Tamás, a Vodafone Magyarország Zrt. vezérigazgatója kiemelte: közel 60 projektet indítottak az elmúlt időszakban, beruháznak, megújítják a platformokat, céljuk, hogy a lineáris, streaming és videó tartalom is elérhető legyen.

Az új TV platform első körben a Vodafone tv-előfizetői számára lesz elérhető.

A két vállalat olyan ötéves megállapodást kötött, melyben mindkét fél egyaránt érdekelt, hogy a One TV-t sokan nézzék. Elsőként settopbox-szal indulnak, azon keresztül lesz elérhető a csatorna.

A megállapodás értelmében a 4iG csoport - így a Vodafone Magyarország és a DIGI - ügyfelei akár előfizetésük részeként, egyetlen televíziós platformról érhetik el az RTL+ teljes kínálatát.

A két vállalat megállapodott továbbá az RTL Magyarország 12 csatornás portfóliójának terjesztéséről, köztük van a médiavállalat 2023. decemberében indult 4 új, második generációs csatornája is.

Az RTL továbbra is elérhető marad a szabadon fogható mindigTV szolgáltatásban.

A 4iG csoport a jövőben már az új One márkanév alatt további, az RTL streamingszolgáltatását érintő tv-előfizetési csomagokkal készül.

Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális területekért felelős vezérigazgató-helyettese, Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója, Tábori Tamás, a 4iG Csoport távközlési stratégiáért felelős vezérigazgató-helyettese Bányai Tamás, a Vodafone Magyarország Zrt. vezérigazgatója 

A 4iG Csoport és az RTL Magyarország stratégiai együttműködése

  • Az együttműködés háttere és részletei
  • A 4iG Csoport számára Magyarországon is a távközlési szolgáltatások, így a streaming szolgáltatások területén is a piacvezető pozíció megszerzése a cél.
  • Az RTL Magyarország szándéka, hogy minél több háztartásba jusson el, mind lineáris, mind streaming felületeivel, mind azok tartalmaival. Az RTL Magyarország is felismerte, hogy a lineáris és streaming felületek együtt jelentik a jövőt.
  • A hard bundle csomagok (lineáris csatornák + RTL+ egy csomagban) kínálata, már évek óta nemzetközi trend, az RTL Groupon belül Németországban is van rá példa.
  • Ennek értelmében a 4iG Csoport ügyfelei akár előfizetésük részeként, egyetlen televíziós platformról érhetik el és élvezhetik az RTL+ teljes kínálatát, beleértve az UEFA Bajnokok Ligájának 192 magyar kommentárral közvetített mérkőzését, továbbá az RTL saját gyártású sorozatainak és reality műsorainak legújabb és korábbi évadait, valamint nemzetközi sikerfilmek és sorozatok magyar szinkronos változatát.
  • A két vállalat megállapodott az RTL Magyarország 12 csatornás portfóliójának terjesztésére is, köztük a médiavállalat 2023. decemberében indult 4 új, második generációs csatornájára. Ezáltal a 4iG Csoport minden ügyfele számára elérhetők lesznek a RTL, RTL KETTŐ, RTL HÁROM, RTL GOLD, RTL OTTHON, Film+, Sorozat+, Cool TV, Muzsika TV, Kölyökklub, Moziklub, Sorozatklub televíziós csatornák a választott előfizetési csomagtól függően.
  • Ennek megfelelően az RTL továbbra is elérhető marad a szabadon fogható mindigTV szolgáltatásban, ami azért is fontos mert az ICT Report kimutatásai szerint a háztartások 13,4%-ára [kb. 540 ezer háztartás] jellemző, hogy a fizetős tv műsorok helyett/mellett ingyenes adásokat is néznek.
  • Az ingyenes televíziózási lehetőséggel rendelkező háztartások többsége az ingyenes mindigTV szolgáltatás által (is) néz tv-adásokat.
  • Az együttműködés az előbbiek mellett kiterjed az RTL Magyarország UEFA host broadcasteri kötelezettségeire is. Amennyiben magyar csapat jut bármelyik UEFA sorozat főtáblájára, vagy play-off körébe, akkor a jogdíj tulajdonos köteles legyártani a magyar csapatok hazai mérkőzéseit, illetve a 2026-os budapesti Bajnokok Ligája-döntőt is.
  • Ebben az Antenna Hungária/4iG Csoport lesz az RTL Magyarország gyártó partnere, így ezeket a hazai közvetítéseket közösen, minden eddiginél magasabb minőségben juttatják el az előfizetőkhöz. 

OneTV, a 4iG Csoport új TV platformja

  • 2024 szeptemberében megkezdődött az új TV platformra való átállás, így a Vodafone-hoz érkező új ügyfelek TV előfizetés esetén már az új UI-val ellátott médiaboxot kapják, illetve megkezdődik a meglévő Vodafone ügyfelek fokozatos migrációja az új platformra.
  • Az átállás egy rendkívül összetett folyamat, ezért a platform szolgáltatásai, arculata a márkaváltással fokozatosan bővülnek majd.
  • A OneTV nevű új TV platform 2025 első felében megújuló arculattal és logóval érkezik majd okostelefonokra (OneTV mobilalkalmazás), webre és tévékre (set-top boxokra).
  • Jelenleg a platform fejlesztése az első fázisban tart, amely közel azonos funkcionalitásokat nyújt a Vodafone ügyfelei számára, mint a VTV platform.
  • A funkcionalitások a márkaváltással teljesednek ki és kínálnak többletszolgáltatásokat a korábban megismert platformhoz képest, a fejlesztések és frissítések kiadása addig folyamatos.
  • Az új platform a korábbihoz képest strukturáltabb, letisztultabb kezelőfelülettel és menürendszerrel rendelkezik, a kezdőképernyőjén megjelennek a streaming szolgáltatók, a lineáris tévézésre pedig könnyen el lehet jutni. Ezek mellett video-on-demand tartalmak is elérhetők mind előfizetéses, mind tranzakció alapon.
  • A műsorvisszanézővel pedig 7 napon keresztül vissza tudják nézni a kedvenc tartalmaikat az ügyfelek.
  • A OneTV platformja számos digitális funkciót és kényelmi szolgáltatást nyújt, magas szinten biztosítja a lineáris és a digitális televíziós, valamint rádiós tartalmak elosztását, de az ügyfelek ugyanúgy élvezhetik például a tartalmak személyes felvételét előre- és hátra tekerését vagy megállítását. Kedvenc csatornáikat kiválaszthatják, profilokat hozhatnak létre a családtagjaikhoz és élhetnek a gyermekvédelmi zárral, a PIN-kóddal és a korhatár-besorolási funkciókkal.
  • Továbbá általánosságban elmondható a jövőbeni terveket illetően, hogy a cél a perszonalizációra építhető szolgáltatások körének bővítése (pl. személyes műsorajánlók) és a digitalizáció fejlesztése.