Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Nagyot lép az automatizálásban a 4iG 

Hírek2024. feb. 27.Növekedés.hu

Az Elisa Polystar nemzetközi szoftvercéggel működik együtt a hálózatfelügyelet automatizálása kapcsán a 4iG Csoport. A két vállalat automatizált hálózatüzemeltetési- és felügyeleti rendszer bevezetéséről írt alá együttműködési szerződést. Az együttműködés első fázisában az innovatív megoldást elsőként a Vodafone Magyarországnál vezetik be.

A 4iG Csoport a hazai piacon elsőként vezeti be az Elisa Polystar Zero-Touch NOC termékén alapuló megoldásáta hálózatfelügyeleti folyamatok automatizálására.

A megoldás célja a hálózatüzemeltetés magasabb szintű biztosítása, ezáltal pedig az ügyfélélmény javítása. A 4iG Csoporttal kötött szerződés értelmében az Elisa Polystar a magyar leányvállalatok közül elsőként a Vodafone Magyarországnál vezeti be az iparágban csúcsminőséget képviselő adatoperációs Zero-Touch NOC megoldásait. A finn cég innovatív megoldásai lehetővé teszik a szolgáltató számára, hogy olyan nyílt architektúrát építsen ki, amely több hálózati forrásból nyeri az adatokat, lehetővé téve azok integrált kezelését.

A beérkező adatokat a megoldás hiba jellegű esemény után kutatva folyamatosan monitorozza, így emberi beavatkozás nélkül képes a felmerülő problémák előrejelzésére, a kialakult hibák felderítésére és adott esetben azok megoldására is, ezzel lehetővé téve az üzemeltetők számára a hibakezelési folyamataik automatizálását.

A megoldás képes automatikusan hibajegyet generálni az önállóan felismert problémákra, amelyek így azonnal a megfelelő kezelőcsapathoz kerülnek, akik meg kezdhetik a hiba elhárítását.

Az Elisa saját finnországi hálózatában alkalmazott zártkörű virtuális hálózatfelügyeleti megoldás a riasztások 100%-át képes kezelni, ami a hálózatiincidensek 71%-os csökkenését és 79%-kal gyorsabb kezelését eredményezi.

Az Elisa Polystarral való együttműködés fontos mérföldkő a 4iG Csoport és a Vodafone Magyarország életében egyaránt, mivel a jövő az olyan automatizált hálózatoké, amelyek gyorsaságot és megbízhatóságot kínálnak ügyfeleinknek. 

– mondta el Fekete Péter, a 4iG Csoport vezérigazgatója.

A telekommunikációs iparág dinamikusan változik, mi pedig szeretnénk ennek a változó környezetnek az élvonalában elhelyezkedni, hogy az ügyfeleink számára a lehető legmagasabb minőségű szolgáltatást nyújthassuk.


Az Elisa Polystar elkötelezett amellett, hogy olyan felhő alapú megoldások sorát kínálja, amelyek a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás és az egyedi adatkezelési eszközökkel a teljesen önműködő hálózatokhoz járulnak hozzá. 

- nyilatkozta Anssi Okkonen, az Elisa Polystar vezérigazgatója.

A távközlés területén meglévő tapasztalataink, automatizálási területen szerzett tudásunk és a komplexitás kezelésének képessége miatt élen járunk a hálózatfelügyelet területén. Nagy öröm számunkra, hogy a 4iG Csoporttal együttműködve biztosíthatjuk ezeket a megoldásokat.

A 4iG Csoport és az Elisa Polystar képviselői a Barcelonában megrendezett Mobile World Congress konferencián egyeztettek a jövőbeli vízióról: a hálózatfelügyelet következő mérföldkövét a mesterséges intelligencia jelenti, mely a gépi tanulás segítségével képes lesz önállóan azonosítani és megoldani a keletkező hibákat, elérhetővé téve egy magasabb szintű működési modellt a cégek számára.