Nem mindenki utazik nyomorogva: Így változott az első osztály a repülőgépeken!

Hírek2018. nov 1.Növekedés.hu

1914-ben szállt fel az első kereskedelmi gép, nem sokkal később pedig már első osztályon lehetett utazni, nem is akárhogy. Mutatjuk, hogy változott a mai business class az elmúlt évtizedekben.

Egy évszázad alatt sokat változott a világ: ami ma természetes azoknak, akik meg tudják fizetni, az régen még elképzelhetetlen lett volna ugyanennek a rétegnek. Az utazás úgynevezett aranykorában, az 1950-es évektől kezdve az 1980-as évekig, a repülés a leggazdagabbak kiváltsága volt. Manapság már több mint nyolcmillió ember utazik repülővel, nap mint nap. Mi változott közel egy évszázad alatt? Régen a repülők utastere nagyjából egy nagy kabinból állt, éles ellentétben a mai kialakítással. A falakon általában pár kép lógott, a fülkét pedig friss virágokkal díszitették. A végeredmény messze volt a mai, szinte klinikai tisztaságú megjelenéstől. Amikor az utasok először szálltak fel a Douglas DC-3-ra az 1930-as években, a luxuskörülményt a fedélzeten elhelyezett ágyak biztosították. A második világháborút követő időszakban aztán rengeteg katonai gépet alakítottak át kereskedelmi repülőgéppé. Az 1940-es évek végétől már az olcsóbb jegyárak is elérhetővé váltak. Volt olyan is, hogy négy különböző osztályt is elkülönítettek: deluxe, első osztály, a turista osztály, végül pedig a "fapados" turistaosztály, de a legelterjedtebb a két osztályozás volt. Az 1950-es években végül megérkezett az áttörés: a Boeing 377 Stratocruiser már megfelelő luxust biztosított az utasai számára. Szélesebb fülkéket alakítottak ki, mellettük pedig arany színnel díszített öltöző és kisebb méretű társalgó is helyet kapott. A kabinokban emeletes ágyakat alakítottak ki, 100 fős létszámig pedig még meleg ételt is kaptak. Az 1970-es évekig kabinos elrendezés jellemezte a repülőgépeket, átlagosan 200 fő utazhatott így a fedélzeten. Viszont így az első osztályon utazók már nem tudtak ágyakban aludni. Nem sokkal ezután megjelent az úgynevezett business class. Abban nincs egyetértés, hogy mely társaságé volt az első, mindenesetre a légitársaságok elkezdték bővíteni a rendelhető ételek és italok kínálatát, amellyel már szinte első osztályú utazást biztosítottak az utasok számára.

SIKERSZTORIK
Ő volt a történelem leggazdagabb embere
A világ aranykészletének a felével rendelkezett. Legendás utazása során annyi aranyat szórt el, hogy azzal az egész régióban évekre tönkretette a nemesfém értékét. Egy hihetetlen történet.
Siker2019. márc 16.
Depresszió elleni orrsprayt fejlesztett ki a Johnson & Johnson
Az amerikai gyógyszerhatóság engedélyezte a partidrogként is használt ketamin származékát tartalmazó orrspray-t.
Hírek2019. márc 16.
Nagyon jó film lett a most díjazott Rossz versek
Először nyerte el magyar film a Monte Carlo-i Filmfesztivál fődíját: a Rossz verseket az Emir Kusturica vezette zsűri díjazta.
Siker2019. márc 16.
Bill Gates szerint ez a 10 újítás megváltoztatja a közeljövőt
Erős lista a Microsoft egykori alapítójától. Reméljük, hogy nem téved és ezek az újdonságok hamarosan megkönnyítik majd az életünket. Az egészségügyi pontok különösen figyelemreméltók.
Tech2019. márc 15.
Ezeket az órákat hordják a legnagyobb cégek vezetői
A legsikeresebb vezetők számára egy óra a presztízs és az imázs fontos része. Mutatjuk, milyen órákat hord néhány meghatározó nagyvállalat vezetője.
Hírek2019. márc 10.
Ez az iphone app hozta messze a legtöbb pénzt
A Sensor Tower adatai alapján a Statista rangsorolta a legtöbb bevételt hozó Iphone alkalmazásokat: a Netflix népszerűsége töretlen, már az App Store-t is uralja.
Tech2019. jan 30.
5 kifejezés, amelyet a sikeres emberek soha nem használnak
Nem várhatjuk el, hogy megértsük a másikat, ha nem fordítunk rá elég figyelmet. Összegyűjtöttünk 5 olyan kifejezést, amelyet jobb, ha elkerülünk.
Siker2018. nov 30.