NGM: Lemarad az európai autóipar Kína és az USA mögött, lépni kell

Hírek2024. márc. 7.Növekedés.hu

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a magyar soros elnökségre való felkészülés jegyében tárgyalást folytatott Martin Kocher, osztrák munkaügyi és gazdasági miniszterrel Brüsszelben.

Nagy Márton a két ország közötti együttműködés kapcsán kiemelte: Ausztria és Magyarország között évszázadok óta szoros gazdasági, kulturális kapcsolat van. Az utóbbi években Ausztria hazánk második-harmadik legfőbb kereskedelmi partnere, az osztrák cégek alkotják a második legnagyobb beruházói közösséget - írja a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM).

A miniszter kiemelte:

elengedhetetlen az Európai Unión belül a versenyképesség és az ipar fejlesztése, ennek érdekében minden lehetséges eszközt szükséges megteremteni és olyan új iparágakra kell koncentrálni, mint az elektromos autózás és a mesterséges intelligencia.

2023-ban globális szinten 14 millió elektromos személyautót adtak el, amelynek 58 százalékát Kínában értékesítették, ezzel párhuzamosan az USA elektromos jármű piaca is gyorsan növekszik.

Kína és az USA térnyerése mellett az Európai Unió azonban le fog maradni.

Nagy Márton hangsúlyozta: az európai elektromos autóipar fellendítése és megerősítése érdekében ezért lépni kell: uniós szintű elektromosjármű-vásárlásösztönző programot szükséges indítani, hogy lépést tudjunk tartani az USA-val és Kínával, amelyek jelentős költségvetési forrásokat fordítanak a saját iparuk támogatására.

Az általános és alapvetően ideológiai megközelítésű zöld és digitális átállás támogatása helyett az elektromos autók dedikált támogatására van szükség. Közös érdekünk, hogy Európa az elektromos autók gyártói oldalának vezető hatalma legyen, megtartsa versenyképességét az USA és Kína térhódításával szemben.

Ezért Nagy Márton arra kérte osztrák partnerét, hogy a lassítás helyett támogassa a zöld átállás gyorsítását, hiszen a versenyképesség érdekében fontos, hogy Európa a lehető leggyorsabban átálljon - írja az NGM.