Óriási változások előtt az IKEA, reagáltak az éghajlatvédelmi egyezményre
HírekA vállalat célja a párizsi éghajlatvédelmi egyezményben vállaltak teljesítése. Egymilliárd embert szeretne arra ösztönözni, hogy jobb életminőségben éljenek a bolygónk nyújtotta kereteken belül. Házi napelemes rendszerek, bútorkölcsönzési szolgáltatás és csökkentett széndioxid-kibocsátás is szerepel a terveik között.
A fenntarthatósági célok megvalósítása érdekében az IKEA a működése által érintett 30 országban egy sor különböző kezdeményezést indított el, melyek szeptember 1-én lépnek érvénybe.
- 2020-ra minden egyszer használatos műanyagterméket kivon lakberendezési választékából, valamint a vásárlók ésa dolgozók számára működtetett éttermekből
- 2025-re minden érintett országban otthoni napelemes és egyéb, ezt kiegészítő, tiszta energiát szolgáltató rendszereket akar kínálni a vásárlóknak.
- „Körkörös” működésre áll át – újrahasznosított és megújuló anyagok felhasználására törekszik, és ennek keretében már eleve úgy tervezi meg termékeit, hogy azok más célra igénybe vehetők, felújíthatók, javíthatók, újrafelhasználhatók, újraértékesíthetők és újrahasznosíthatók legyenek.
- Az újrahasznosításra építő, „körkörös” üzleti modelljei keretében bútorkölcsönzési szolgáltatást tesztel.
- 2030-ra felére kívánja csökkenteni a vásárlói és dolgozói utazásával összefüggő károsanyag-kibocsátást, 2025-re pedig az IKEA kiskereskedelmi tevékenységgel érintett mind a 30 országban el szeretné érni a zéró emissziós házhozszállítást. Célja, hogy értékláncának minden tagja kizárólag megújuló energiát használjon.
- 2030-ra minden épületében 100%-ban megújuló fűtési és hűtési rendszert alkalmaz majd, 2020-ra pedig annyi megújuló energiát szeretne visszatermelni, amennyi energiát összes vállalata felhasznál.
A fenti intézkedések végrehajtása az országos kereskedelmi vezetők feladata lesz, akik mostantól országos fenntarthatósági felelős (CSO) feladatkört is ellátnak. Mint Tolga Öncü, az Ingka Csoport kiskereskedelmi operációs igazgatója elmondta:
Fenntartható módon akarjuk bővíteni IKEA-tevékenységünket ‒ tisztában vagyunk azzal, hogy jövőbeli sikerünk azon áll vagy bukik, hogy képesek vagyunk-e pozitív hatást elérni az emberiség és a bolygó vonatkozásában.