OTP Bank: sok ügyfelet érint a moratórium
HírekA bank piaci pozíciójának köszönhetően az OTP Bank ügyfeleinek nagy részét érintik a fizetési moratóriummal kapcsolatos intézkedések. Több ügyfélben merültek fel kérdések a számukra megfelelő megoldással kapcsolatban. Az OTP Bank mindent megtesz a teljeskörű tájékoztatás érdekében, de a járványhelyzet lassíthatja ezt a folyamatot. Elsősorban a honlapon történő tájékozódás javasolt az ügyfelek számára - olvasható az OTP Bank közleményében.
Az OTP Bank esetében egymilliót is meghaladja azon ügyfelek száma, amelyeket egy vagy több terméken keresztül is érint a közelmúltban bevezetett fizetési moratórium. A hitelek törlesztése jellemzően a hónap végi és hónap eleji időszakot érinti terméktől és a szerződéskötés időpontjától függően.
Az OTP Bank komoly kapacitásokat mozgósított annak érdekében, hogy a március 18-án nyilvánosságra került és a kialakult fizetési szokásokat gyökeresen megváltoztató jogszabálynak teljeskörűen megfeleljen. Ennek része az is, hogy elsősorban honlapján, de a telefonos és fióki ügyfélszolgálatokon is minden aktuális és fontos tájékoztatást megad az ügyfelek számára.
A honlapon folyamatosan frissülő gyakori kérdés blokk is elérhető, itt találhatóak a legfontosabb kérdések és az arra adott szakmai válaszok. Ezt érdemes az ügyfeleknek folyamatosan követnie. Az internetbankkal rendelkező ügyfelek könnyen ellenőrizhetik bankszámláik, folyószámlahitelkeretük vagy hitelkártya számláik forgalmát, egyenlegét, az előjegyzett és sikeresen kiegyenlített kamat-díj és egyéb fizetési kötelezettségeiket is.
A járványhelyzet miatt az egyéb csatornák kapacitása eltérhet a megszokottól. A fióki ügyintézésben, de a telefonos ügyfélszolgálaton is hosszabb várakozási időre kell számítani. Egyes kisebb fiókok esetében a járványhelyzet miatt előfordulhatnak akár néhány napos bezárások is.