Rekordév után tőzsdére készül a digitális ügyfélkiszolgálásban meghatározó FaceKom

Hírek2022. jún. 8.Növekedés.hu

Rekordárbevétellel és nyereséggel zárta a 2021-es évet a nagyvállalati digitális ügyfélkiszolgálás terén meghatározó pozíciójú, magyar tulajdonú FaceKom. Az elmúlt három évben startupból középvállalattá váló IT szolgáltató digitális ügyfélazonosítást, elektronikus aláírást és kapcsolódó digitális ügyfélkiszolgálást biztosító megoldásokat nyújt a pénzügyi, közmű, a fintech és a közigazgatási szektor szereplői részére, és ezen a területen a magyar pénzügyi szektorban piacvezető pozícióban van. A FaceKom újabb, a nemzetközi piacon is úttörő szolgáltatások bevezetését tervezi, a következő években tovább növelve árbevételét és nyereségét, egyúttal megcélozva a Budapesti Értéktőzsdére lépést is.

Nemzetközi növekedést és tőzsdére lépést tervez a FaceKom Kft., mely az elmúlt három évben több mint ötszörösére, 1,6 milliárd forintra növelte árbevételét, miközben adózott eredménye még ennél is nagyobb mértékben, több mint a nyolcszorosára, 717 millió forintra bővült.

A kiugró növekedés annak köszönhető, hogy a 2012-ben alapított FaceKom az elmúlt években a nagyvállalati távoli digitális ügyfélazonosítás területén piacvezető szolgáltatóvá vált Magyarországon.

A vállalat által szállított digitális megoldásokat a legnagyobb hazai, nemzetközi és magyar tulajdonú bankok is használják (többek között az OTP Bank, a K&H Bank, az MKB Bank, a Raiffeisen Bank, az Unicredit Bank és a Budapest Bank). Emellett a hazai közműszolgáltató, telekommunikációs piac több jelentős szereplője, valamint a közigazgatás is számos területen a FaceKom megoldásait használja.

Startupból középvállalat, cél a nemzetközi színtér és a tőzsde

A mára több mint 40 főt foglalkoztató FaceKom 2021-ben újabb szolgáltatásokat vezetett be, és a növekedés támogatásához az Equilor Alapkezelő által kezelt Central European Opportunity private equity alapot vonta be új tulajdonosként.

A FaceKom – miután a magyar piacon szinte megkerülhetetlenné vált a távoli digitális ügyfélazonosítási piacon – további növekedést, nemzetközi terjeszkedést, új szolgáltatások bevezetését, így például az elektronikus aláíráshoz kapcsolódó szolgáltatások fejlesztését tervezi.

Bodnár Zsigmond, a FaceKom alapítója elmondta:

a vállalat célja, hogy a hazai startupból középvállalattá válást követően nemzetközi színtérre, majd a növekedés következő fázisában a Budapesti Értéktőzsdére lépjen.

A magyar tulajdonú IT szolgáltatót Bodnár Zsigmond alapította 2012-ben, aki kezdetben általános IT szolgáltatásokat nyújtott elsősorban tengerentúli partnerek számára. A vállalat 2016-ban kezdte el fejleszteni egyedi távoli digitális ügyfélazonosító rendszerét, az első banki ügyfelet 2017-ben szerezte meg, egy évvel később pedig már kilenc ügyfele volt ebből a szektorból.

Az igazi áttörést 2020-ban a koronavírus járvány kirobbanásának évében érte el, amikor az ügyfélszolgálatokat üzemeltető, elsősorban banki, közműszolgáltatói és kormányzati szektornak egyik napról a másikra megszűnt a személyes ügyfélforgalma, és felrobbant a kereslet a digitális ügyfélkiszolgálási csatornák terén.

A FaceKom ekkor vezette be azt a digitális ügyfélkiszolgálási megoldást, mely lehetővé teszi, hogy személyes jelenlét nélkül, de megbízható hitelesítés mellett intézhessék az ügyfelek banki, közmű vagy más iparág terén ügyeiket.