Telefonos adategyeztetés címén próbálhatják kicsalni a banki adatokat
HírekÚj módszert alkalmaznak az adathalászok: a csalók telefonon a bank dolgozóinak adják ki magukat, és akár a kötelező adategyeztetésre hivatkozva, akár más ürüggyel kérik el az ügyfelektől a kártya- és számlaadataikat, valamint internetbanki belépési adataikat (ha az ügyfél nem rendelkezik még internetbanki szerződéssel, köttetnek vele).
A csalók az internetbanki aktív tranzakciók hitelesítő kódjait is elkérik az ügyfelektől, így szereznek jogtalanul rendelkezést az ügyfelek számlája és pénze felett.
A bank közleménye hangsúlyozza, hogy az OTP sem e-mailben, sem telefonon, sem SMS-ben nem kér Öntől bizalmas banki adatokat, jelszavakat vagy PIN-kódokat.
Ezek pedig az alap dolgok, amire figyelnie kell az ügyfeleknek:
- a bank nem kér PIN kódot vagy egyéb belépési azonosítót, jelszót e-mailben, sms-ben, telefonon
- csak a megszokott módon lépjenek be az internetbank/mobilbanki felületre, semmiképp se sms-ben, emailben küldött link segítségével
- csak a hivatalos storeból töltsenek le alkalmazást, óvakodjanak az instant küldött linkektől
- legyen gyanús, ha magyartalan, rosszul megfogalmazott mondatokat tartalmaz az emailben, sms-ben kapott szöveg
- mindig ellenőrizék az sms vagy e-mail küldőjét, a honlap megbízhatóságát
- ha például egy meghiúsult tranzakció, vagy adategyeztetés miatt kérnek telefonon banki adatokat, kérdezz vissza olyat, amit csak a bank tudhat rólad (pl. utolsó sikeres tranzakció), így leleplezhetőek a csalók
- online rendelésnél a házhozszállítási információkat érdemes a hivatalos oldalon ellenőrizni