Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Több millió ember egészségügyi adatához jutott hozzá a Google

Hírek2019. nov. 12.Járai Judit, MTI

A Google médiaóriás titokban amerikaiak millióinak egészségügyi adataihoz jutott hozzá az Egyesült Államok 21 tagállamában - jelentette a The Wall Street Journal című amerikai lap.

A Google az Egyesült Államok második legnagyobb egészségügyi szolgáltatójával, a missouri székhelyű Ascension-hálózattal együttműködve szerzett meg a többi között laboratóriumi eredményeket, orvosi diagnózisokat, kórházi ápolási dokumentumokat.
 A Google - amely tőzsdén bejegyzett részvénytársaság - azt állítja, hogy a titokban megszerzett adatokat olyan új szoftver készítésére kívánja felhasználni, amely személyre szabott egészségügyi kezelési lehetőségeket javasol majd a felhasználóknak.

A The Wall Street Journal értesülései szerint sem az orvosokat, sem a betegeket nem értesítették adataik felhasználásáról. A lapnak egy neve elhallgatását kérő forrás azt mondta: "eddig legalább 150 Google-alkalmazott fért hozzá tíz- és tízmilliók adataihoz".A lap által megkeresett adatvédelmi szakértők azonban kifejtették: a Google akciója törvényesnek látszik, hiszen egy 1996-ban hozott törvény értelmében a kórházak megoszthatják üzleti partnereikkel a náluk kezelt betegek adatait.

A Google szóvivője is nyilatkozott a lapnak. Leszögezte: a vállalat a szövetségi törvényeknek megfelelően járt el és "robusztus védelmet biztosít" a betegek adatainak. A The Wall Street Journal mindazonáltal megjegyezte: az Ascension alkalmazottai megkérdőjelezték az adatgyűjtések módját és az adatok megosztását.

Az internetóriást egyébként az elmúlt időszakban gyakran érték erőteljes bírálatok az adatvédelem elhanyagolása, vagy egyenesen megsértése miatt. Szeptemberben például a versenyjogi és fogyasztóvédelmi hatóságként eljáró Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) 150 millió dolláros büntetésre ítélte, mivel a cég egyik leányvállalata, a YouTube megsértett egy gyermekek magánéletét és adatait védelmező törvényt.