Újra a Ryanair lett a légiközlekedés citrom-díjasa
HírekAz egymást követő hatodik évben kapta meg a kétes értékű elismerést. A Which közvéleménykutató által lebonyolított felmérés szerint az Egyesült Királyságban elérhető 19 légitársaság utasai a Ryanairt sorolták az utolsó helyre. Az első öt között az Aurigny Air Service, a Swiss Airlines, a Jet2, a Norwegian és a holland KLM szerepelt. A legnagyobb brit repülőtársaságok közül az Easyjet és a British Airways a 11, illetve a 15. helyezést érte el. Az Easyjet a felszolgált ételek és italok, az ügyfélszolgálat és az ár-érték arány tekintetében szerepelt jobban, mint a British Airways, az ülések kényelme szempontjából azonban mindkét társaság gyenge minősítést kapott. A Ryanair tevékenységét 2018 során sztrájkok nehezítették. Számos járatot törölt, de nem volt hajlandó az érintett utasoknak kártérítést fizetni. A csomagokkal kapcsolatos szabályokat három alkalommal módosította. A légitársaság, amely az idei évben 141 millió fő szállítását tervezi, nem kápráztatta el utasait beszállási rendszerével, ülőhelyeinek kényelmével, élelmiszer- és italkínálatával, valamint utastéri környezetével sem.
A Which szerint „több ezer válaszadó” nyilatkozott úgy, hogy soha többé nem ül fel Ryanair-gépre. Akiktől azt kérték, említsen meg egy légitársaságot, amellyel soha többet nem utazik, 70 százalékban a Ryanair-t választották.Egy független repülés-ügyi tanácsadó, Chris Tarry azonban azt mondta: az alacsony elégedettségi szint ellenére az utasok bevállalják az ír fapadossal való utakat. "A Ryanair még nagyon sok ember számára valós értéket képvisel. Azt kapják a társaságtól, amire számítanak.” A szakértő szerint a Ryanair nehéz éven ment keresztül, de ma is óriási tömegű pénzt termel. „A keserű leckéket pedig már megtanulták.” A Ryanair szóvivője, azt állítja: a felmérés nem tükrözi a légitársaság valós eredményeit. "A Ryanair által szállított utasok létszáma az elmúlt 6 évben 80 százalékkal nőtt és a Ryanair.com a világ leglátogatottabb repülőtársasági honlapja lett. Ezek a tények bizonyítják, hogy az utasok véleménye egészen más, mint egy alig 8 ezer emberre kiterjedő, nem-reprezentatív felmérés eredménye” Via BBC