Zárás előtti pánik, sorok a moszkvai McDonald's előtt
HírekMegrohamozták a még nyitva tartó utolsó McDonald's éttermeket a vásárlók Moszkvában, miután az amerikai étteremláncot helyi vállalkozók veszik át, és nem lehet tovább használni sem a brand nevet, sem az étlapot.
A McDonald's termékek vásárlói attól tartanak, hogy nemcsak az étlap, hanem a termékek összetétele és minősége is jelentősen változik majd az új vezetésű éttermekben - számol be a Reuters.Tegnap hosszú sorok alakultak ki annál a néhány, franchise rendszerben működő, még nyitva tartó étteremnél, amely a hagyományos termékeket forgalmazza.
Az amerikai vállalat már márciusban bejelentette, hogy az orosz invázió miatt átmenetileg kivonul az orosz piacról. Végül a teljes bezárás mellett döntöttek, a közel 850 bolt 84 százalékát egy orosz cég vette meg.
A Reuters beszámolója szerint néhány étterem Dél-Oroszországban is még nyitva tart, és akadt olyan vásárló, aki 250 kilométert utazott, hogy egy utolsó Big Mac-et ehessen.
A McDonald's 32 évvel ezelőtt, 1990 januárjában nyitotta meg Moszkvában a Puskin téren az első éttermét, amely rögtön az első napon rekordot döntött: 30 ezren gyűltek össze, hogy kipróbálják az amerikai hamburgereket.
Sokak számára a McDonald' a hideg háború végét, és a nyugati vállalatokat szimbolizálja az első étterem nyitásának ideje miatt is.
A vállalat tőzsdei árfolyama év az oroszországi piac elvesztése miatt az év eleje óta 9 százalékkal esett a New York-i tőzsdén.
A McDonald's tavalyi bevételének 9 százalékát, mintegy 2 milliárd dollárt termelt ki az orosz és az ukrán piacon.
Az oroszországi és az ukrajnai éttermei bezárása óta a a vállalat havi 55 millió dollárt veszített. Az oroszországi távozással kapcsolatban felmerülő költségek miatt a cég 1,2-1,4 milliárd dolláros egyszeri leírásra számít a mérlegében.