Az NI Mentor programnak köszönhetően több ezer fiatal szerette meg a STEM világát!

Ipar 4.02019. nov. 12.Növekedés.hu

Sokak számára még most is hihetetlennek tűnnek az eredmények, pedig tények igazolják: már az óvodás vagy kisiskolás korban meg lehet szerettetni a gyerekekkel a STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) világát, többek között a matematikát, a fizikát, a kémiát, egyszóval a természettudományt. Mi szükséges hozzá? Egy eltökélt amerikai cég gondosan kifejlesztett hardver és szoftverállománya, egy lelkes mentorhálózat, az innovációra nyitott és a kihívásokat szerető fiatalok. Ez az NI Mentor program lényege, amely a 2018/2019-es tanévben már 6000 diákot szólít meg a robotprogramozáson alapuló oktatási módszertanával.

Az NI Mentor program a debreceni cég társadalmi felelősségvállalásának egyik legszebb missziója és példája!

hangsúlyozta Ábrahám László, az NI Hungary Kft. ügyvezetője.

Az egyedülálló program célja, hogy a diákokkal játékos módon megszerettesse a természettudományokat és a programozás alapjait, hogy nagyobb kedvvel válasszák a tudományos, a mérnöki és az informatika pályát. A projekt sikerét mutatja, hogy országosan és határon túl már 145 intézmény kapcsolódott be a közös munkába. 

Az egyedülálló projekthez óvodák, általános iskolák, szakgimnáziumok csatlakozhatnak. A közös munka során a cég mentorai, a pedagógusok, a gyerekek - életkori sajátosságuk figyelembe vételével – ún. robotika készleteket használnak. Ezek segítségével a diákok nem elméleti síkon, hanem kreatív módon ismerkednek meg a fizika, a kémia, a matematika alapvető törvényeivel.

A gyerekek nem képleteket, szabályokat magolnak, hanem fantáziájuknak megfelelően, szinte végtelen számú kombinációban alkalmazzák a doboz 541 alkatrészét, a fényre, színre, ultrahangra érzékeny szenzorokat, a mikroprocesszoros okos egységgel felszerelt eszközöket. A játékos, kihívással teli feladatoknak köszönhetően az érdeklődésük, motivációjuk a foglalkozások alatt egyáltalán nem csökken, hanem inkább növekszik. És ami korábban egy-egy fizika vagy matematika órán ritkaság számba ment, az itt nem marad el! A fiatalok garantált sikerélményhez jutnak, amikor a saját maguk által készített programok alapján, különböző feladatok végrehajtására képes robotokat alkotnak meg.

Természetesen nem tudtunk volna ilyen eredményeket elérni ezzel a programmal, ha nem lettek volna partnereink, támogatóink a pedagógusok, akik segítettek abban, hogy a gyerekek érdeklődését felkeltsük ezekben az intézményekben

– emelte ki Ábrahám László.

Az NI Hungary Kft. ügyvezetője szerint nem öncélú a műszaki pályák választása, hanem ma már mind nemzetgazdasági szinten, mind egyéni szinten az előállított érték, az életminőség, a jövedelem tekintetében nagy hozadéka van. 

Ha valaki ezen a területen tanul tovább, akkor a műszaki és az informatikai diplomával rendelkezők bruttó átlagjövedelme meghaladhatja a félmillió forintot

- idézte az Oktatási Hivatal legfrissebb kimutatását Ábrahám László.

Ezért is fontos, hogy a gyerekek, a pedagógusok mellett a pályaorientációba a szülőket is minél korábban és jobban bevonják

- tette hozzá.