Az MNB kiemelt figyelemmel kíséri az MKB Bank és a Takarékbank tervezett, koordinált összeolvadását
PénzügyAz MNB kiemelt figyelemmel kíséri az MKB Bank és a Takarékbank egyesülésének folyamatát, az MBH Bank Nyrt. létrejöttét. A fúzió előkészítése tervezetten történik, megvalósultával az ügyfelek az ország létrejövő második legnagyobb bankjának hálózatát, szolgáltatásait érhetik el. A folyamat során a jegybank számára kiemelt fontosságú az ügyfélérdekek védelme és a pénzügyi stabilitás: az egyesülő banktól az MNB ezt kéri számon.
Idén április 27. és május 1. között két bank, az MKB Bank Nyrt. (MKB) és a Takarékbank Zrt. egyesülésével folytatódik Magyarország második legnagyobb, hazai tulajdonú hitelintézetének kialakítása. A két hitelintézet MBH Bank Nyrt. néven folytatja egységes működését.
A fúzió előkészítése rendezetten, hónapok óta eltervezett módon zajlott. Az egyesülés az időszakra eső hosszú hétvégén (április 29. – május 1.) az egyes elektronikus szolgáltatásokat érintő átmeneti technikai szünetekkel, illetve részleges és teljes bankszünnapokkal jár. Az ügyfelek mindezek nyomán az eddiginél nagyobb fiókhálózathoz, bővebb szolgáltatási palettához férhetnek majd hozzá.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) folyamatosan, így az egyesülés időszakára eső hosszú hétvégén is – kiemelt figyelemmel kíséri az MKB és a Takarékbank informatikai, arculati és fizikai összeolvadását. A jegybank prudenciális és informatikai felügyeleti, ügyfélszolgálati és kommunikációs munkatársai kapcsolatban állnak az egyesülő két hitelintézet érintett szakértőivel a – milliós ügyfélkört érintő – átállás gördülékeny lebonyolításának áttekintésére.
A fúziós folyamat kapcsán (is) alapvető elvárás az MNB részéről a pénzügyi piacok zavartalan, nyugodt működése, az ügyfelek megfelelő tájékoztatása, érdekeik védelme, s a fogyasztóvédelmi szempontok előtérbe helyezése. Az MNB ezt tartja szem előtt és ezt kéri számon az MKB és a Takarékbank fúziója kapcsán is.
Az egyesülés kapcsán az ügyfeleknek nincs teendőjük: folyószámlájuk, bankkártyájuk, hitelkártyájuk, hitelszámlaszámuk, illetve elektronikus csatornáik elérhetőségei nem változnak, s nem módosulnak az érvényben lévő különböző hitelszerződések feltételei, illetve törlesztőrészletei sem. A két egyesülő hitelintézet ügyfelei előzetesen tájékoztatást kaptak, kaphatnak a folyamatról a mostani átállás során is az érintett bankok telefonos ügyfélszolgálatainál (MKB Bank ügyfélszolgálat és Takarékbank ügyfélszolgálat), illetve a fúzióról hírt adó honlapjain (MKB Bank és Takarékbank).
A fogyasztók emellett a fúzióval kapcsolatos megkereséseikre az MNB telefonos ügyfélszolgálatán is választ kaphatnak, illetve írásban és személyesen is elmondhatják kérdéseiket, észrevételeiket, valamint a Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat irodáihoz is fordulhatnak. A jegybank kapcsolatot tart a sajtó munkatársaival is, így szükség esetén a médián keresztül is folyamatos tájékoztatást nyújt az egyesülésről.