Az OTP tanácsai
PénzügyAz utóbbi időszak csalási trendjét elemezve láthatóvá vált, hogy jelentősen megnőtt azon csalási események száma, amikor bármely bank ügyfelét egy meghatározott bank nevében hívják fel vagy küldenek SMS üzenetet számukra. A hívás során vagy az online térben csalják ki a gyanútlan ügyfél személyes-, illetve banki azonosító adatait.
A telefonhívások legtöbbször az OTP Bank nevében történnek, ahol magát banki ügyintézőnek kiadó személy jelzi az ügyfélnek, hogy csalárd tranzakciót indítottak a számlájáról. Jellemző, hogy a csalók erőszakosan, gyorsan beszélnek, így kényszerítve az ügyfelet az azonnali döntésre. A hitelesség látszata érdekében előfordul, hogy a gyanútlan ügyfelet a telefonbeszélgetés során több „banki munkatárshoz”, vagy akár egy másik bankhoz is átkapcsolják.
Egyes esetekben arra kérik, hogy utalja a pénzét a csaló által megadott „biztonsági” számlára, más esetekben, arra, hogy telepítsen „vírusirtó” programot mobileszközére, asztali gépére, vagy esetleg mindkettőre. Ily módon, a „vírusírtó” helyett a távoli elérést biztosító program és a megszerzett ügyféladatok segítségével átveszik az irányítást az adott ügyfél számlája felett. Mindezt úgy, hogy maga az ügyfél enged hozzáférést számlájához, minden biztonsági előírást megszegve.
Mit tanácsol az ügyfeleknek az OTP Bank?
- Kérjük, soha ne adja meg nem megbízható üzenetekre, telefonhívásokra válaszolva az adatait, ezek alapján ne telepítsen semmilyen programot eszközeire.
- Egy bank soha sem kéri Öntől, hogy pénzét egy másik számlára helyezze át biztonsági okokból.
- Ha kételye merül fel, azonnal szakítsa meg a hívást, és keresse a bankot az Ön által ismert hivatalos számon, amely a honlapokon megtalálható, illetve személyesen bármelyik bankfiókban megfelelő segítséget nyújtanak Önnek.
- Ha már esetleg csalás áldozatává vált, ezt ne szégyellje. Tegyen feljelentést a rendőrségen, és jelentse be saját bankjánál az esetet.
- Ne csak pénztárcáját, digitális adatait is óvja!