Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Tizenkilencedik alkalommal hirdetik meg a Mastercard – Év Bankja versenyt

Pénzügy2024. jún. 26.Növekedés.hu

Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is új kategóriákkal készültek a szervezők, de a díjazás menetében is lesz változás.

A Mastercard bejelentette, hogy 2024-ben is meghirdeti - immár tizenkilencedik alkalommal - a hazai bankok és pénzügyi szolgáltatók számára rendezett Mastercard – Év Bankja versenyt. Ahogy az eddigi években, úgy idén is lesznek új kategóriák, de újdonság, hogy külön díjazzák az egy-egy szegmensben kiemelkedően teljesítő pénzintézeteket. 

Nagyon különleges pillanat volt számunkra a tavalyi év, hiszen nagykorúvá vált a Mastercard – Év bankja verseny és büszkék vagyunk rá, hogy a bankok évről-évre várják ezt a seregszemlét. Idén néhány új kategória mellett a díjazás menetében is lesz újdonság, ugyanis a 9 kategóriát három szegmensre bontottuk és az ezekben legjobban teljesítő bankok kapják majd az adott szegmens fődíját. Szerettük volna ezzel is érdekesebbé tenni a versenyt és külön kiemelni azokat, akik a napi bankolás, az innováció, vagy a napi üzletmeneten túl is képesek kiemelkedőt alkotni

– mondta az idei kiírás kapcsán Márkus Gergely, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős country managere. 

2024-ben a bankok a következő három szegmensben és ezeken belül összesen 9 kategóriában mérhetik össze teljesítményüket:

Daily Banking:


  • Az év prémium banki ajánlata
  • Az év üzleti szegmensnek szóló programja
  • Az év fiataloknak szóló pénzügyi megoldása

Innovation:


  • Az év könnyű és kényelmes bankolási élménye
  • Az év kiberbiztonsági edukációs kampánya 
  • Az év nyílt bankolás alapú megoldása

Beyond Banking:


  • Az év CSR kezdeményezése
  • Az év marketingkommunikációs kampánya

  • Az év fintech együttműködése

A kategóriák győztesének kihirdetése mellett 2025. februárjában, a versenyt lezáró gálán adják majd át a Mastercard - Az év bankja 2024 fődíjait is, melynek nyerteseiről a  szegmensekben elért összeredmények alapján döntenek. 

A Mastercard – Év Bankja 2024 kategóriái:


  • Az év prémium banki ajánlata

Az év prémium banki ajánlata kategóriában olyan pályázatokat várunk amelyek bemutatják a bank prémium vagy privát banki szegmensében sikeresen bevezetett új termékfejlesztéseket, külső és belső értékesítési stratégiákat, vagyonkezelési megoldásokat vagy akvizíciós kampányokat.


  • Az év üzleti szegmensnek szóló programja 

A Mastercard számára az üzleti szegmens kiemelt fontossággal bír, hiszen ők adják a magyar gazdaság gerincét. Épp ezért kulcsfontosságú, hogy innovatív megoldásokkal segítsük működésüket. Az év üzleti szegmensnek szóló programja kategóriában olyan pályázatokat várunk, amelyek kiemelkedő termékeket és szolgáltatásokat, vagy ezek kombinációját nyújtják a mikro-, kis- és középvállalkozások számára. A díj célja, hogy elismerje azokat a programokat, amelyek innovatívak, ügyfélközpontúak, eredményesek, valamint hozzájárulnak az üzleti szegmens növekedéséhez és sikeréhez.


  • Az év fiataloknak szóló pénzügyi megoldása

Az év fiataloknak szóló pénzügyi megoldása kategóriában olyan pályázatokat várunk, amelyek képesek egy adott vagy akár több korosztály (6-26 év közötti) speciális és valós igényeinek megfelelő innovatív és kiemelkedő ajánlatot adni, miközben választ találnak olyan mindennapi banki célokra mint akvizíció, aktiváció, ügyfélmegtartás, illetve ügyfél életút menedzsment. #youth #nextgen #genz #genalfa #menő #vonzó


  • Az év könnyű és kényelmes bankolási élménye

Az év könnyű és kényelmes bankolási élménye kategóriában azon pénzintézetek jelentkezését várjuk, amelyek kiemelkedő megoldást értek el abban, hogy zökkenőmentes és könnyed banki élményt nyújtsanak ügyfeleik számára. A pályázók gördülékeny, gyors és kényelmes banki szolgáltatásokat nyújtanak, ezzel jelentősen növelve az elégedettséget és a kényelmet, ehhez pedig kiemelik az innovatív technológiákat, az egyszerűsített folyamatokat és az ügyfélközpontú gyakorlatokat. 


  • Az év kiberbiztonsági edukációs kampánya 

A pénzügyi világ folyamatosan változik. A digitális technológiák elterjedésével a kiberbiztonsági intézkedések jelentősége soha nem volt ennyire fontos, a pénzintézetek egyre összetettebb fenyegetésekkel szembesülnek. A díj célja, hogy elismerje azon pályázókat, amelyek kivételes elkötelezettséget mutattak a kiberbiztonsági edukáció előmozdításában munkavállalói, ügyfél- vagy akár egy szélesebb közösség körében is. Célja továbbá olyan kampányok elismerése, amelyek hatékonyan hívják fel a figyelmet a kiberbiztonsági fenyegetésekre, gyakorlati ismereteket adnak át és ösztönzik a proaktív intézkedéseket a kockázatok csökkentése érdekében.


  • Az év nyílt bankolás alapú megoldása 

A nyílt bankolás adta lehetőségek banki oldalon történő kiaknázása rendkívül rövid idő alatt megkerülhetlenné válik a bankszektorban.  Az üzleti- és lakossági ügyféligények legmagasabb szintű kiszolgálása, valamint az uniós szabályozás fejlődése egyaránt lehetőséget teremt a nyílt bankoláson alapuló innovatív és hatékony megoldások alkalmazására. A kategóriában olyan pénzintézetek jelentkezését várjuk, amelyek sikeresen nyújtanak nyílt bankolás alapú megoldást akár ügyfeleik számára, akár belső folyamataik hatékonyabbá tételére.


  • Az év CSR kezdeményezése 

Olyan eredeti ötleten alapuló és megvalósult programok bemutatását várjuk, amellyel a pályázó 2024-ben a magyar társadalom szerves és támogató részesévé vált. A hatékonyság mellett figyelembe vette az általa választott téma sajátosságait, nehézségeit, problémáit, és ezekre hosszútávon is hatással tud lenni kezdeményezésével. A társadalmi ügy témáját illetően a kiírás nem tartalmaz kikötést, így bármely társadalmi téma és ügy kapcsán nyújtható be pályázat. Kikötés azonban, hogy átfogó társadalmi felelősségvállalási stratégia helyett olyan kezdeményezéssel, kampánnyal, akcióval lehet pályázni, amely egy konkrét társadalmi téma vagy ügy megszólítása céljából valósult meg magyarországi célközönséggel és Magyarországon kifejtett hatással.


  • Az év marketingkommunikációs kampánya 

A hazai bankoknak a szigorú szabályozói környezet miatt nehezebb feladatuk van a kreatív és hatékony kommunikációban, a fogyasztók megszólításában, mint más területen működő cégeknek. A díj célja, hogy elismerje a leginnovatívabb és leghatékonyabb banki marketingkommunikációs kampányokat, amelyek amellett, hogy hatékonyan teljesítették az üzleti célokat, újszerű megoldásokat és eszközöket alkalmaztak. Az év marketingkommunikációs kampánya kategóriában olyan megvalósított kampányötleteket keresünk, melyeknek újító szemlélete és innovatív megoldása kimagasló a pénzügyi szektorban, és emellett a legjobb választ adták az üzleti kihívásra.


  • Az év fintech együttműködése

Ebben a kategóriában olyan bankok pályázatait várjuk, amelyek sikeresen működtek együtt fintech vállalatokkal, hogy innovatív, újszerű megoldásokkal bővítsék termékkínálatukat, javítsák hatékonyságukat, vagy új ügyfélszegmenseket érjenek el.