Az „UniCredit for CEE” több mint 2,6 milliárd euró értékben kínál finanszírozási megoldásokat a mikro-, kis- és középvállalkozások számára Közép- és Kelet-Európában
PénzügyAz „UniCredit for CEE” kezdeményezés több mint 2,6 milliárd eurónyi finanszírozással pénzügyi, számlavezetési és tanácsadói szolgáltatásokat, mintegy 60 különböző finanszírozási megoldást nyújt céges ügyfeleinek 2024 végéig, építve az UniCredit csoport több mint 25 helyi és nemzetközi partnerével való szoros együttműködésére.
A kezdeményezés fókuszában a számlavezetés és a tanácsadás kedvező feltételei állnak, ezzel támogatja a mikro-, valamint a kis- és középvállalati ügyfeleket a fenntarthatóbb üzleti modellekre való átállásban. A helyi feltételekhez igazított finanszírozási megoldások céljai között szerepel az innováció, a digitalizáció, a versenyképesség és a fenntarthatóság támogatása.
Az „UniCredit for CEE” kezdeményezés három fő pillérre épül: finanszírozás, számlavezetés és tanácsadás.
Finanszírozás: több mint 2,6 milliárd euró 2024 végéig, 60 megoldás, többek között:
- 10 finanszírozási program 8 piacon az innováció, a digitalizáció, a versenyképesség, a fenntarthatóság, a kreativitás és a kultúra támogatásáért.
- Helyi programok meghatározott iparágak számára – mezőgazdaság, turizmus, export.
- Támogatott hitelkonstrukciók mikrovállalkozások számára 4 piacon: finanszírozási megoldások új vállalkozásoknak, a digitális fizetés és a pénzügyi oktatás támogatása.
Számlavezetés:
- A helyi piacokra jellemző speciális feltételek – így például esetlegesen díjmentes időszak – a szolgáltató szervezetek vagy az újonnan belépő ügyfelek számára.
Tanácsadás: A mikro-, kis- és középvállalati ügyfelek támogatása a fenntarthatóbb üzleti modellekre való átállásban, különböző oktatási vagy vállalkozástámogatási kezdeményezésekkel.
- 13 finanszírozási program, amelyek célja, hogy lehetővé tegye ügyfeleink számára az ESG-megközelítésre való gördülékenyebb átállást a fenntartható gyakorlatokba és zöld technológiákba történő befektetések révén.
Az ’UniCredit for CEE’ révén nemcsak a mikro-, kis- és középvállalkozások számára elérhető termék- és szolgáltatási bázisunkat hangoljuk össze és bővítjük, hanem növeljük a legjobb gyakorlatok megosztásának lehetőségeit is a piacok között, az ügyfeleink érdekében. Ez megteremti a lehetőséget arra, hogy az egyes megoldások a helyi körülményekhez igazodjanak, amelyek megfelelnek ügyfeleink aktuális igényeinek és törekvéseinek az egyes piacokon. Ez újabb bizonyítéka, hogy közel állunk ügyfeleinkhez, közösségeinkhez és azokhoz a területekhez, ahol működünk
– nyilatkozta Teodora Petkova, az UniCredit Csoport Közép- és Kelet-Európáért felelős vezetője.
Hangsúlyozta továbbá, hogy a közép- és kelet-európai bankok továbbra is a legjobb pénzügyi megoldásokat kínálják, hogy biztosítsák ügyfeleik növekedését és a helyi gazdaságok fejlődését. Közép- és Kelet-Európában az UniCredit tavaly 63 ezer kisvállalkozást támogatott 15 milliárdnyi hitellel, valamint több mint 53 ezer mikrovállalkozást 4 milliárdnyi hitellel.
Az ’UniCredit for CEE’ kezdeményezéssel extra támogatást tudunk nyújtani ügyfeleink számára, hogy a több mint 25 helyi és nemzetközi partnerrel való szoros együttműködésünknek köszönhetően számos különleges ajánlatot adhassunk, megnövelt garanciákkal és kedvezőbb feltételekkel. Emellett továbbra is támogatjuk kollégáinkat, hogy ügyfeleinket tanácsadóként segíthessék
– tette hozzá.
Az UniCredit Bank Magyarországon is kiemelt figyelemmel kezeli a kis- és középvállalati szektor szereplőit. A már most is elérhető Széchenyi Kártya hitelkonstrukciók mellett – melyek segítségével ügyfeleink az elmúlt évben több mint 1 500 ügylet során több mint 90 milliárd Ft összegben részesültek – a FixPont bankszámlacsomaggal támogatjuk az új, illetve a 10 millió Ft bevétel alatti kisvállalkozásokat. A digitalizációs megoldások fejlesztése is kiemelt jelentőségű: a kisvállalatok számára elérhető mobilbanki alkalmazás (mBanking Business) mellett a Digitális Dokumentum Megosztó alkalmazás használatával ügyfeleink kényelmesen, online intézhetik banki ügyeiket.
Az „UniCredit for CEE” kezdeményezéssel kapcsolatos magyarországi marketingkampány augusztus végén indul el, amelynek során néhány ügyfelünk példáján mutatjuk be, hogyan támogatjuk céljaik megvalósítását.