100% pszichológia: Ebben rejlik a Facebook, Snapchat és az Instagram sikerének titka

Siker2018. feb 15.Növekedés.hu

A Facebook több mint 2 milliárd, az Instagram 800 millió felhasználóval büszkélkedhet, a Snapchat-et pedig körülbelül 180 millióan használják naponta. Valójában miért kapnak ezek az alkalmazások ekkora figyelmet? Összegyűjtöttük az öt legfontosabb pszichológiai okot, amiért ennyire sikeresek.

A legfontosabb a felhasználói élmény
A felhasználói élmény tekintetében a gyártók újabban arra helyezik a hangsúlyt, hogy az amúgy bonyolult feladatokat minél egyszerűbbé tegyék, egyben színvonalas felhasználói élményt nyújtsanak. A Facebook például úgy alakítja a hírfolyamot, hogy a felhasználók a számukra tetsző tartalmakkal találkozzanak, a Snapchat pedig a lehető legegyszerűbbé tette a kezelőfelületet, hogy minél rövidebb idő alatt minél több történetet tekinthessenek meg az emberek.

Hosszú távú figyelem

A Facebook közel 14 éve sikeres, köszönhetően a hosszú távú tervezésnek. Emellett a közösségi média óriása a virtuális valóságban és a kiterjesztett valóságban is gondolkodik, tehát folyamatosan keresi azokat a lehetőségeket, amelyekkel a jövőben is népszerű maradhat.

A könnyű kommunikáció

Az ember természeténél fogva társasági lény, ezért is nagyon fontos, hogy megfelelő felület legyen arra, hogy kapcsolatba léphessünk egymással akár a világ bármely pontjáról. A Facebook, az Instagram és a Snapchat segítségével hihetetlenül egyszerű a dolgunk, képekkel, videókkal és persze szöveggel is kommunikálhatunk egymással.

Táplálják az emberi egót
Egy olyan online világban, ahol a legelőnyösebb oldalunkat mutathatjuk sokkal könnyebb élni, mint a valóságban, ahol nem mindig tudjuk elfedni a hibáinkat. Tanulmányok igazolják, hogy a Facebook, az Instagram és a Snapchat használata is dopamint, azaz boldogsághormont szabadít fel az emberekben, azonban az emberektől való visszajelzések könnyen addiktívan hatnak a felhasználókra.

Mindent megkaphat egy helyen

A közösségi média felületei könnyű hozzáférést biztosítanak a barátokkal való kommunikációhoz, a hírek és egyéb tartalmak terjedéséhez, így érthető a népszerűségük a felhasználók körében. Egy helyen kommunikáunk másokkal, akár idegenekkel is, híreket olvasunk, játszunk, videókat és fotókat nézegetünk. Az élő bejelentkezésnek köszönhetően pedig már bárhol ott lehetünk.

SIKERSZTORIK
Így dolgozhatsz produktívan otthonról! 10 szuper tipp a home office-hoz
Sokan irigykednek azokra, akik megtehetik, hogy otthonról dolgoznak. A home office azonban nem mindenkinek megy egyszerűen.
HR2019. jan 28.
Depresszió elleni orrsprayt fejlesztett ki a Johnson & Johnson
Az amerikai gyógyszerhatóság engedélyezte a partidrogként is használt ketamin származékát tartalmazó orrspray-t.
Hírek2019. márc 16.
Nagyon jó film lett a most díjazott Rossz versek
Először nyerte el magyar film a Monte Carlo-i Filmfesztivál fődíját: a Rossz verseket az Emir Kusturica vezette zsűri díjazta.
Siker2019. márc 16.
Bill Gates szerint ez a 10 újítás megváltoztatja a közeljövőt
Reméljük, hogy nem téved a Microsoft egykori alapítója.
Tech2019. márc 15.
Ezeket az órákat hordják a legnagyobb cégek vezetői
A legsikeresebb vezetők számára egy óra a presztízs és az imázs fontos része. Mutatjuk, milyen órákat hord néhány meghatározó nagyvállalat vezetője.
Hírek2019. márc 10.
Ez az iphone app hozta messze a legtöbb pénzt
A Sensor Tower adatai alapján a Statista rangsorolta a legtöbb bevételt hozó Iphone alkalmazásokat: a Netflix népszerűsége töretlen, már az App Store-t is uralja.
Tech2019. jan 30.
5 kifejezés, amelyet a sikeres emberek soha nem használnak
Nem várhatjuk el, hogy megértsük a másikat, ha nem fordítunk rá elég figyelmet. Összegyűjtöttünk 5 olyan kifejezést, amelyet jobb, ha elkerülünk.
Siker2018. nov 30.