100% pszichológia: Ebben rejlik a Facebook, Snapchat és az Instagram sikerének titka
SikerA Facebook több mint 2 milliárd, az Instagram 800 millió felhasználóval büszkélkedhet, a Snapchat-et pedig körülbelül 180 millióan használják naponta. Valójában miért kapnak ezek az alkalmazások ekkora figyelmet? Összegyűjtöttük az öt legfontosabb pszichológiai okot, amiért ennyire sikeresek.
A legfontosabb a felhasználói élmény
A felhasználói élmény tekintetében a gyártók újabban arra helyezik a hangsúlyt, hogy az amúgy bonyolult feladatokat minél egyszerűbbé tegyék, egyben színvonalas felhasználói élményt nyújtsanak. A Facebook például úgy alakítja a hírfolyamot, hogy a felhasználók a számukra tetsző tartalmakkal találkozzanak, a Snapchat pedig a lehető legegyszerűbbé tette a kezelőfelületet, hogy minél rövidebb idő alatt minél több történetet tekinthessenek meg az emberek.
Hosszú távú figyelem
A Facebook közel 14 éve sikeres, köszönhetően a hosszú távú tervezésnek. Emellett a közösségi média óriása a virtuális valóságban és a kiterjesztett valóságban is gondolkodik, tehát folyamatosan keresi azokat a lehetőségeket, amelyekkel a jövőben is népszerű maradhat.
A könnyű kommunikáció
Az ember természeténél fogva társasági lény, ezért is nagyon fontos, hogy megfelelő felület legyen arra, hogy kapcsolatba léphessünk egymással akár a világ bármely pontjáról. A Facebook, az Instagram és a Snapchat segítségével hihetetlenül egyszerű a dolgunk, képekkel, videókkal és persze szöveggel is kommunikálhatunk egymással.
Táplálják az emberi egót
Egy olyan online világban, ahol a legelőnyösebb oldalunkat mutathatjuk sokkal könnyebb élni, mint a valóságban, ahol nem mindig tudjuk elfedni a hibáinkat. Tanulmányok igazolják, hogy a Facebook, az Instagram és a Snapchat használata is dopamint, azaz boldogsághormont szabadít fel az emberekben, azonban az emberektől való visszajelzések könnyen addiktívan hatnak a felhasználókra.
Mindent megkaphat egy helyen
A közösségi média felületei könnyű hozzáférést biztosítanak a barátokkal való kommunikációhoz, a hírek és egyéb tartalmak terjedéséhez, így érthető a népszerűségük a felhasználók körében. Egy helyen kommunikáunk másokkal, akár idegenekkel is, híreket olvasunk, játszunk, videókat és fotókat nézegetünk. Az élő bejelentkezésnek köszönhetően pedig már bárhol ott lehetünk.