Ausztria felé is elindult a Géniusz pincészete
SikerA hazai üzletek mellett az Ausztria kaszinó fővárosának számító, Baden egyik top éttermében is megjelentek a magyar Géniusz borok. Latorcai László a jelentős beruházást végrehajtott villányi pincészet portfoliójának megújítását felvállaló tapasztalt borász hitvallása szerint, a mai piaci túlkínálat mellett csak a magas minőséget és egyéni karaktert felmutató borászatok lehetnek sikeresek.
Az utóbbi években közel 200 milliós, termelést korszerűsítő beruházást követően a Géniusz márka termékportfoliójának újratervezése és újrapozícionálása a legfontosabb a KVS pincészetnél, ahol a nemzetközi tapasztalatokkal rendelkező Latorcai László vette át a szakmai irányítást. Aki borászdinasztia sarjaként, az ezredfordulón, a szakirányú diploma megszerzése után Erasmus ösztöndíjjal Olaszország és Portugália neves borászataiban ismerte meg a nagy tradícióval rendelkező mediterrán országok borászati kultúráját.
Ezt követte az az amerikai tanulmányút, ahol megtapasztalta, hogy a minőségi bor minden tekintetben értéket jelent: értelmet ad a munkának, bevételt teremt és elismerést hoz a borásznak.
Szavai szerint Amerikában látta meg azt a kompromisszummentes minőség iránti elkötelezettséget, amit azóta is a vezérelvének vall a szakember, aki 2006-ban, a Sauska Pincészet induló csapatának főborászaként amerikai és olasz borászokkal együtt dolgozva bővítette szakmai tudását. Majd 2016-ban, feleségével közösen így indította a Rácz Lilla pezsgőmanufaktúrát.
Latorcai László a KVS Géniusz borainak kapcsán kiemeli: a siklósi Tenkes-hegy lábánál fekvő birtok egyik része, a nemzetközi szinten is rendkívül jó adottságokkal rendelkező Akasztófa-dűlőn található, ami a messzeföldön rangot szerzett villányi Kopár-dűlőhöz hasonló adottságokkal rendelkezik. Mert miközben a borvidéken itt a legtöbb a napsütéses órák száma, a mészköves talajnak is köszönhetően magas a borok cukorfoka, amihez a rendkívül kellemes gyümölcsös íz is társul.
„Az én szememben a KVS igazi értéke abban rejlik, hogy olyan kis borászat, ahol megvan a lehetőség az alkotásra. Így kerül sor a portfolió újratervezésére és az új ültetvények telepítésére, amivel olyan prémium borászat megteremtése a cél, amelynek borai a szaküzletek felsőbb polcaira is felkerülnek majd. Amellett, hogy a prémium szegmens eléréséhez a KVS birtok kiváló fekvése és a modern technológia révén minden adott, azért is a felső szegmenst céloztuk meg, mert öt hektáros birtokkal nem lehet és nem is szabad beszállni abba az árversenybe, ahol a több száz hektáros pincészetek a főszereplők” – elemez a szakember. Hozzátéve: ez a stratégia azért is kifizetődő lehet, mert a nehezebb gazdasági helyzetekben mindig a felső szegmens iránt mutatkozik stabil kereslet.
A márkaépítésben ezért is jelent előbbre lépést, hogy miközben a Géniusz borok a CBA üzletein belül a Hegyvidék Bevásárlóközpontban lévő Príma áruházba is bekerültek, az ausztriai, Baden bei Wien-i Café Restaurant Doblhofpark étteremben debütálva már a régió felsőkategóriás gasztropiacát is megcélozta a borászat.