Gyémántfényezés és hímzett belső tér – ilyen autókkal járnak a milliárdosok
SikerA Rolls-Royce szinte csak az egyedi készítésű autók eladásából él. Ahhoz, hogy egy kocsijuk elkészüljön legalább 800 órára van szükség.
Mint annyi más híresség, ha autókról van szó Paris Hilton se éri be a szalonokban található kínálattal: a Bentley GT Continental, amellyel furikázik az ő rendelésére készült még 2008-ban. A gyémántokkal befuttatott műszerfal miatt a járgány testre szabása 285 ezer dollárt kóstált. Paris még a neve kezdőbetűit is rárakatta az ülésekre. A kocsit pedig teljesen átfestette rózsaszínre. Állítólag azért, mert gyerekkorában a kedvenc Barbie babájához is épp egy ilyen színű játékautó tartozott.
A sztárok a járgányaikhoz sokszor olyan extrákat kérnek, amelyeknek később nem is veszik hasznát. Kim Kardashian négykerekűje, a Prombron Iron Diamond például a gránáttámadásokat és egy akna robbanását is át tudja vészelni. Mintha a Kardashian család nem is a Beverly Hillsen, hanem valamelyik háborús övezetben lakna. Az ehhez hasonló egyedi autók piaca mindenesetre folyamatosan nő.
Az egyik legnagyobb luxus-autógyártónál a BMW-hez tartozó Rolls-Royce-nál, már az eladott kocsik több mint 95 százaléka személyre szabottan, az ügyfél igényei szerint készül el. A tehetős vásárlók nem akarnak olyan járművet, amelyhez hasonló szembe jöhet velük az úton. A márka egyik rajongója, a kubai származású Michael Fux például saját maga keverte ki a színeket, amelyekkel a Rolls-Royce-ait lefestették. Ezeket a vállalat más kocsikon csak a beleegyezésével használhatja.
A gyártót persze gyakran keresik fel meglepő ötletekkel: volt, akinek több mint ezer LED lámpával a tető alján megidézték az éjszakai égboltot. Egy stockholmi vállalkozó rendelésére pedig egymillió öltéssel kihímezték az autója belsejét. A svéd vásárló nagy rajongója volt a virágoknak, ezért rózsamintákkal borították el a járművét. A tervezőknek nem kellett messzire menniük az inspirációhoz. A Rolls-Royce központ kertjében ugyanis nő egy speciális rózsafaj a Phantom, amely kifejezetten az autógyár rendelésére lett nemesítve.
Talán a legextravagánsabb kérés még 2017-ben futott be a cégóriáshoz: az egyik ügyfél ugyanis gyémántporos fényezést akart. Végül olyan speciális festékkel kenték le a kocsiját, amelybe gyémántkristályokat kevertek. Ez a kezelés önmagában 98 millió forintba került. Vagyis a jármű értékét körülbelül a duplájára növelte.
A vállalat vezérigazgatója Torsten Müller-Ötvös külön leszögezte: a Rolls-Royce nem az autó, hanem a luxuscikkek piacán kell megállja a helyét. A kocsijaik műalkotások, amelyeket legalább 800 óra elkészíteni. Az üzleti modelljük mindenesetre jól működik: tavaly több mint 5100 járművet adtak el, 25 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.