Megduplázta bevételét az Etsy, a legnagyobb online kézműves piactér
SikerElőnyére vált a legnagyobb online kézműves piactérnek a pandémiás helyzet: tavaly először átlépte a milliárd dolláros bevételi határt. A vásárlások nagyobb részét már okostelefonokon keresztül bonyolítják a vásárlók, a kézműves, vintage és a csináld magad (do it yourself) termékek nagy népszerűségnek örvendenek.
A legnagyobb online kézműves piactér főként a járványhelyzetnek köszönhetően fennállásuk óta először lépte át a milliárd dolláros bevételi határt. A 2020-as év 110,75 százalékos növekedést hozott, és összességében 1,7 milliárd dolláros bevételre tettek szert – írja az Internet Retailing. 2017 óta az Etsy bevételeinek nagy részét mobileszközökről történő vásárlásokból szerzi.
A 2005 júniusában alapított Etsy székhelye Brooklynban, New York-ban található. Oldalukon főként kézműves, vintage és csináld magad (DIY) termékek találhatók.
Két éve 46,35 millió aktív vásárlót regisztráltak a webhelyen, ez a szám tavaly 80,9 millióra nőtt. Az eladók száma szintén emelkedett, tavaly már 81,9 millióan árulták termékeiket az oldalon.
Rengeteg új ügyfél a koronavírus-járvány okozta lezárások és boltbezárásokat követően vásárolt először az oldalon. Ennek eredményeként az Etsy-nek jelentősen megnövekedett a bevétele 2020-ban, és a cég először lépte át a mérföldkőnek számító milliárd dolláros határt.
A cég jelenleg influenszerekkel működik együtt annak érdekében, hogy az Etsy még több új vásárlót nyerjen meg magának - mondta Josh Silverman vezérigazgató a CNBC-nek.
Ez lehetővé teszi az Etsy számára, hogy sok-sok különféle közösséghez eljusson.
A fogyasztók érdeklődése folyamatosan változik, de Silverman szerint az Etsy megfelelő helyzetben van a változó igények kielégítése szempontjából. Például mikor tavaly bejelentették, hogy segít a vírus terjedésének lassításában, az Etsy-n megtalálható eladók ezrei kezdtek arcmaszkokat készíteni.
Az Etsy-nél gyorsan reagálnak a fogyasztói trendekre: jelenleg körülbelül 100 millió termék található az online piactéren, és ami éppen felkapott lesz, az biztosan kapható náluk is, de ha nem, akkor az eladók már néhány órán belül el is készítik őket.
Silverman azt is elmondta, hogy az Etsy kétoldalú piaca bizalmat generál a vevők és az eladók között. Ez azért fontos, mert így az emberek meg tudják különböztetni a céget az e-kereskedelem többi szereplőjétől, ami elősegíti a hosszú távú növekedést.
Mindenki más az Amazon játékát játssza. Megpróbálják eladni ugyanazt a sorozatgyártású terméket, megpróbálnak kicsit gyorsabban szállítani, mint az Amazon, vagy valamivel olcsóbban árulják. Az Etsy más játékot játszik. Növeljük az Etsy-n értékesítő eladók számát, akikkel közvetlenül kapcsolatba lehet lépni és úgy lehet vásárolni tőlük.