Sikersztori: A nyomdászattól a virtuális valóságig

Siker2018. dec 29.Növekedés.hu

A nyomdaiparból induló, ám ma már inkább mobil alkalmazásfejlesztő vállalatként működő Printosh Advertising alapítása óta az új technológiák és innovatív szolgáltatások megszállottja. A társaságnak a legfrissebb műszaki újdonságok megismeréséhez és termékké alakításához a T-Systems nyújt szolgáltatói hátteret. Bár a rendszerváltást követő évek Magyarországán még piaci igény is alig volt ilyen technológiára, a Printosh Advertising már ’92-ben Amerikából rendelt nagyfelbontású lézer printerrel végezte a nyomdai sokszorosításhoz használt film levilágítását. „A készüléket autóalkatrészként címkézték fel a vámon, mert fogalmuk sem volt róla, mi az valójában” – idézi fel nevetve a cég alapítója, Komlódi Róbert. Akkoriban még legfeljebb a nagy nyomdák rendelkeztek levilágító berendezésekkel, de ezek is jellemzően lassabbak és drágábbak voltak, így a Printosh az elsők között vezetett be itthon nyomdászati célra használt lézernyomtatót. A korszerű szemlélet imponálhatott az innovációra fogékony nemzetközi multik hazai leánycégeinek, melyek nyomdai előkészítésre és kreatív grafikai tervezési munkákra kiírt pályázatain a társaság rendszeresen sikerrel szerepelt. Az ezredforduló környékén több gyógyszercég is a portfólióba került, például a Printosh egyhuzamban közel harminc megbízást nyert el a Richternél – egytől egyig névtelenséget biztosító, elfogulatlan pályázatokon.

A hagyományos nyomdai munkák és grafikai feladatok mellett a cég egyre gyakrabban kapott megbízást kiállítási bemutatóanyagok és kiadványok tervezésére és teljes kivitelezésére, illetve digitális animációk, értékesítési installációk megvalósítására. 
A kétezres évek közepén már számos szakkiállítás és gyógyszeripari kongresszus plazmaképernyőin a Printosh által készített 3D animációk futottak. „Sokat dolgoztunk orvoslátogatói és sales támogató területen, így szinte természetes volt, hogy láttuk a felmerülő problémákat, és hogy milyen irányba kellene vinni a látogatói anyagok fejlesztését” – emlékszik vissza a cégvezető, majd hozzáteszi: ezen a téren az igazi áttörést a tabletek, és az azokon megjelenített interaktív prezentációk hozták meg.
Mivel a papíralapú termékismertetők gyorsan elavultak, kézenfekvő volt, hogy az értékesítők ne prospektusokat, hanem gyorsan frissíthető és látványos, digitális bemutatóanyagokat használjanak. 
A Printosh ennek érdekében létrehozott egy rugalmasan kezelhető és bővíthető szoftveres keretrendszert, melyet elsőként a Bayer gyógyszergyár vényköteles üzletága és állatgyógyászati divíziója vezetett be Magyarországon. A technológia fejlődésével a cég nem csak a tabletes prezentációk, de a mobil alkalmazásfejlesztések irányába is továbblépett. A különböző nagyvállalatok értékesítőinek egyértelmű előnyt jelentett, ha egy látványos applikációban pár egyszerű számítással megmutathatták, hogy az általuk forgalmazott készítmény milyen hasznot hozhat a vásárlónak – s erre a tendenciára a Printosh az elsők között érzett rá.
A társaság a gyógyszeripar, az FMCG és a banki-biztosítói terület mellett például mezőgazdasági felhasználásra is készített alkalmazást – mellyel pillanatok alatt be lehetett mutatni, hogy különböző méretű termőföldeken milyen a gyomnövényirtószerek optimális felhasználása.
A grafikai előkészítéstől a mobil alkalmazásfejlesztésig számos területtel foglalkozó Printosh Advertising napjainkban épp a virtuális- és kiterjesztett valóságon alapuló műszaki újdonságokkal kísérletezik. „Készítettünk már virtuális valóságban játszódó promóciós animációt, és folyamatosan ötletelünk programozott drónok és mesterséges intelligenciát alkalmazó robotok felhasználásán is. Célunk, hogy a jelenleg játéktechnológiaként számon tartott eszközöket bevezessük az ipari és üzleti környezetbe, megtaláljuk a leghasznosabb felhasználási módokat, és ezek alapján új termékeket hozzunk létre” – mondja Komlódi Róbert. A Printosh Advertising a legújabb műszaki eszközöket a T-Systems-szel együttműködve szerzi be, mely a kamatmentes részletfizetés és a telekommunikációs szolgáltatás biztosításával komoly támogatást nyújt a cég gördülékeny működéséhez.

SIKERSZTORIK
100% pszichológia: Ebben rejlik a Facebook, Snapchat és az Instagram sikerének titka
A Facebook több mint 2 milliárd, az Instagram 800 millió felhasználóval büszkélkedhet, a Snapchat-et pedig körülbelül 180 millióan használják naponta. Valójában miért kapnak ezek az alkalmazások ekkora figyelmet? Összegyűjtöttük az öt legfontosabb okot.
Siker2018. feb 15.
Mit tennének a milliárdosok, ha mindenüket elvesztenék?
Bill Gates és Warren Buffett, akik egyébként hosszú ideje jó barátok, megosztották gondolataikat arról, mit tennének, ha mindenüket elvesztenék és a nulláról kellene felépíteniük az életüket.
Siker2018. ápr 28.
Hogyan legyünk sikeresek a 20-as, 30-as, 40-es éveinkben - az Alibaba tulajdonosának jó tanácsai
„Az életben nem az számít, hogy mennyi mindent értél el, hanem az, hogy hogyan élted meg a kemény napjaidat és a hibáidat.” Mondta Jack Ma.
Siker2018. feb 20.
Michael Bloomberg: öt tipp, hogy sikeres vállalkozó legyen
Mindössze öt dologról van szó, ám ezek betartásával lett sikeres vállalkozó Michael Bloomberg, akit később New York polgármesterének választottak.
Siker2018. máj 10.
Kezdő vállalkozó? Akkor erre az öt dologra figyeljen!
Bármibe, és bármikor is vág bele az ember, vannak általános szabályok, amelyek betartása nagy segítséget jelent a kezdő vállalkozónak. Mutatjuk, mit tart a legfontosabbnak egy sikeres vállalkozó, a JÓKENYÉR pékség tulajdonosa, Ludwig Klára.
Siker2018. nov 8.
Soros után ő a második leggazdagabb magyar
Thomas Peterffy, vagyis Péterffy Tamás 15-18 milliárd dollárra becsült vagyonával a világ 57. legtehetősebb embere.
Siker2019. jan 12.
Egy fiatal srác 100 millió fontos sportruházati márkát rakott össze Nagy-Britanniában
Nehéz elképzelni, hogy az alapításkor 19 éves Ben Francis-nak honnan volt ideje és energiája létrehozni és vezetni a Gymshark-ot.
Siker2018. okt 18.