Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Idén már egymillióan választották a vonatot a Balatonra

Utazás2021. aug. 8.Növekedés.hu
A rovat támogatója:

Már több mint egymillióan utaztak a Balatonra a MÁV járatain az idei főszezonban és azon dolgozunk, hogy hazánk egyik legfontosabb idegenforgalmi célpontja egyre kényelmesebben és gyorsabban legyen elérhető - közölte Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára.

Az utasok kétharmada a déli partra, nagyjából harmaduk északra tart utazásaik alkalmával, a magyar tengerhez vonatozók száma pedig több mint ötödével múlja felül a tavalyi adatot és megegyezik a 2019-es forgalommal - írta a Facebook-on közzétett bejegyzésében az államtitkár.
 
 
 
Napjaink környezetkímélő közlekedése elképzelhetetlen korszerű vasút nélkül: a dél-balatoni vasútvonal teljes felújítása után idén nyárra északon is elkészült az első szakasz villamosítása Balatonfüredig.
 
A vasúttársaság már 3 emeletes motorvonatot közlekedtet a Balatonra, ezen felül bővítette IC-járatai számát és kerékpáros szolgáltatásait is.
- Célul tűztük ki, hogy a Balaton teljesen körbejárható legyen tájba illeszkedő, környezetkímélő vasúttal, a térség közlekedésének fejlesztésére összesen 300 milliárd forintot fordítunk - tette hozzá.
 
Korábban összehasonlítottuk, vonattal vagy autóval olcsóbb lemenni a Balatonra.
Meglepően rövid a vonatok menetideje a Balatonra, legalábbis elvileg. Szinte ajándékba adja a MÁV a biciklis pótjegyet és a háziállat sem akadály. 
Árban az autó továbbra is versenyképes a vonattal, sőt ha többen utaznak egy járműben akár olcsóbb is lehet, azonban a járulékos költségek - szervíz, autópálya matrica, parkolási díjak - figyelembevételével már nem jelentős az előnye a vonathoz képest. 
 
A menetidő és az ár mellett persze az utazás minősége is nagyon fontos. A vonatot a biztonságossága is vonzóvá teszi, illetve az is, hogy a vasútonelkerülhetjük az M7-esen kialakuló dugókat. 
A Balaton felé tartó járatokon már a kényelemmel sincs probléma. 
Modern büfékocsik, klimatizált utastér várja az utazókat,tehát egyáltalán nem mondható, hogy kényelmetlen lenne a vonat. Sajnos az állomások állapota, főleg a fővárosban még hagyhat maga után némi kívánnivalót, deezen a téren is nagyon jó irányú változások indultak meg a MÁV-nál.További érdeme még a vonatnak, hogy rendkívül környezetbarát, akinek ez fontos szempont, annak ezt is érdemes a mérlegre tenni.