A cégek fele már vállalati szinten is rendszeresen foglalkozik fenntarthatósággal
VállalkozásA hazai vállalati fenntarthatóság 2025 első félévében továbbra is stagnál a 300 millió forintnál nagyobb árbevételű hazai vállalatok körében végzett reprezentatív felmérés legfrissebb adatai alapján; a K&H fenntarthatósági indexe változatlanul 39 ponton áll, már negyedik éve nem tud kitörni a szűk, 38-40 pontos sávból.
A K&H összefoglalója szerint a legnagyobb előrelépés az attitűd és stratégia terén történt. Az attitűd alindex 72 pontra emelkedett, ami az index történetének legmagasabb értéke.
A vállalatvezetők túlnyomó többsége elismeri a fenntarthatósági szempontok fontosságát, 97 százalékuk szerint a fenntartható működés hosszú távon javítja a pénzügyi eredményességet.
A stratégia alindex szintén rekordot döntött, 6 ponttal 40 pontra emelkedett. A cégek fele már vállalati szinten is rendszeresen foglalkozik fenntarthatósággal, és négyötödük tisztában van az EU 2050-re kitűzött karbonkibocsátási céljaival.
A felmérés adatai szerint jelentősen visszafogták aktivitásukat a 4 milliárd forintnál nagyobb árbevételű cégek, amelyek eddig a fenntarthatósági mutatók élén jártak. A körükben mért főindex 9 pontot esett, jelenleg 50 ponton áll. A csökkenés minden alindexben tetten érhető. Eközben a 300 millió és 1 milliárd forint közötti árbevételű kisebb vállalatok indexe lassú, de folyamatos emelkedést mutat. Az 1 milliárdos árbevételnél kisebb cégek attitűd- és stratégia-alindexe egyaránt 7-7 ponttal emelkedett, mindkettőben a fenntarthatósági index mérésének csúcspontját érve el.
A társadalmi aspektusokban jelentős visszaesés történt, a felmérés szerint különösen nagy visszaesés tapasztalható az etikus üzleti viselkedés, a méltányos bánásmód és a munka-magánélet egyensúly céges szintű integrációja területén.
A mérés, auditálás alindex továbbra is 13 ponton áll, vagyis a vállalatok többsége még mindig nem méri, nem auditálja, és nem is tervezi mérni karbonkibocsátását.