Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Mik a székhelyszolgáltatás feltételei?

Vállalkozás2024. máj. 13.Növekedés.hu
A rovat támogatója:

A székhelyszolgáltatás számos cég, illetve vállalat számára kényelmes és rendkívül hasznos megoldás. A közhiedelemmel ellentétben ma már nem cégtemetőként hivatkoznak a székhelyszolgáltatókra, ami nagyban köszönhető annak az új szabályozásnak, amit pár éve hoztak. Pontosan miről is szól a székhelyszolgáltatás és milyen feltételekkel vehető igénybe? Megválaszoljuk a legfontosabb kérdéseket!

Az új szabályozás

2017-ben született egy jelentős szabályozás, ami már sokat tett azért, hogy a székhelyszolgáltatás kifehéredjen, majd egy 2020-as, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal oldalán közzétett rendelettel lett teljes az a szabályrendszer, ami ma meghatározza a székhelyszolgáltatás feltételeit.

A két rendeletnek köszönhetően a piac jelentősen átrendeződött, a székhelyszolgáltatók működése átláthatóbb és tisztább lett, amivel a legitim ügyfelek is kifejezetten jól jártak, hiszen ma már negatív felhang nélkül vehetik igénybe ezt, az egyébként rendkívül hasznos szolgáltatást.

Az újdonság

A legnagyobb kritika, amit a székhelyszolgáltatók kaptak, az az volt, hogy számtalan cég a szabálytalan működését próbálta leplezni a törvény előtt a szolgáltatás igénybe vételével. Ezen változtattak azzal, hogy mostantól a székhelyszolgáltatás feltételei közé tartozik az ügyfelek átvilágítása.

Ezt minden szolgáltató a saját, belső szabályzat alapján végzi el, amit a pénzmosás valamint a terrorizmus finanszírozásának megelőzéséről szóló hazai, valamint Uniós jogszabályok alapján kell megalkotniuk.

Ki számít székhelyszolgáltatónak?

Ennek a meghatározása azért fontos, hiszen bizonyos feltételek teljesítése esetén beszélhetünk legitim cégről. A törvény szerint az cég vagy személy számít székhelyszolgáltatónak, aki üzletszerű gazdasági tevékenységeként az adózó megbízásából gondoskodik ez utóbbi üzleti és hivatalos dokumentumainak munkaidőben történő átvételéről és kezeléséről.

Az új jogszabály alapján a székhelyszolgáltatónak képesnek kell lennie arra, hogy felismerje a bűncselekményekből származó bevételeket, illetve a pénzmosásra utaló nyomokat. Amennyiben nem tervezünk ilyen tevékenységet végezni úgy se az átvilágítástól, se a székhelyszolgáltatástól nem kell félnünk, nyugodtan élvezhetjünk annak előnyeit.

Extra védelem, külön feladatok nélkül

Legitim vállalkozóként nem kell amiatt aggódnunk, hogy a szabályozás extra terheket róna ránk. A székhelyszolgáltató feladata, hogy ellenőrizze a személyazonosságunkat, amennyiben pedig gyanús tevékenységet észlel azt jelentse.

Ez tehát extra terhet nem jelent a vállalkozásunk számára, viszont nagyban segítheti, annak sikerét, hogy pontosan miként arról alább olvahat.

A székhelyszolgáltatás előnyei

Minden egyéni vállalkozó, cég, vagy vállalat kötelezően kell, hogy székhellyel rendelkezzen. Ezen a székhelyen ráadásul munkaidőben biztosítania kell az elérhetőséget, a hivatalos iratokat át kell venni, a hatóságok rendelkezésére kell álni.

Emellett rengeteg extra szabályozásnak meg kell felelni, ami sok esetben nem teszi életszerűvé, hogy a saját lakhelyünket jelöljük meg székhelyként. A székhelyszolgáltatás viszont egy iroda fenntartási költségeinek töredékéért képes megoldást nyújtani erre a problémára.

Emellett lehetőségünk van arra is, hogy tetszőleges székhely megválasztásával optimalizáljuk az adózási, valamint a különböző működési költségeket. Egy székhelyszolgáltató segít eligazodni a különböző szabályozások között és megtalálni számunkra az ideális megoldást minden körülmények között.

A székhelyszolgáltatás feltételei ügyfél szempontból

Amennyiben nem székhelyszolgáltatóként jelenünk meg a piacon, hanem ügyfélként szeretnénk igénybe venni a szolgáltatást akkor a legfontosabb szempont, hogy előre kell gondolkodnunk.

Egy vállalkozás vagy cég megalapítása esetén a székhelynek szerepelnie kell az alapító dokumentumba, ezért vagy előre le kell szerződni a székhelyszolgáltatóval – amely sok esetben a cégalapításban is a segítségünkre lehet – vagy utólag módosítani kell az alapító okiratot. Erre természetesen van lehetőség, mégis az a szerencsés, ha ezzel már később nem kell foglalkozni.