Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Szárnyal a faktoring – Rekordnövekedés a vállalati finanszírozásban  

Vállalkozás2025. máj. 13.Növekedés.hu
A rovat támogatója:

Továbbra is elképesztő ütemben növekszik a magyar faktoring piac: 2025 első negyedévében a finanszírozási volumen elérte a 486 milliárd forintot, ami 41%-kal haladja meg az előző év azonos időszakát. A dinamikus növekedés mellett a Magyar Faktoring Szövetség új vezetőséget választott – a szektor szakmai jövőjét meghatározó személyi változásokkal.

2025 első három hónapjában újabb lendületet kapott a magyar kereskedelmi faktoring piac: a Magyar Faktoring Szövetség tagjai 28%-os forgalomnövekedést értek el az előző év azonos időszakához képest. A teljes finanszírozási volumen március végére meghaladta a 486,3 milliárd forintot, amely figyelemre méltó, 41%-os bővülést jelent.Ez a fajta folyamatos és kétszámjegyű növekedés már-már példátlan a vállalati finanszírozásban – az elmúlt öt évben a faktoring forgalom és volumen több mint kétszeresére emelkedett. A trend azt mutatja, hogy a faktoring egyre fontosabb szerepet játszik a magyar vállalkozások, különösen a mikro-, kis- és középvállalkozások pénzügyi működésében.

Bár a nagyobb finanszírozási összegek elsősorban a közép- és nagyvállalatokat célozzák, a legtöbb ügyfél továbbra is a kisebb cégek közül kerül ki. A legnagyobb növekedés a kereskedelmi szektorban működő vállalkozások körében történt, amely a teljes faktoring forgalom 44%-át képviseli. Szintén nőtt a szolgáltatói szektor részaránya, míg a termelő vállalkozások faktoring volumene több, mint 25%-kal csökkent, de még így is a második legjelentősebb ügyfélkör a faktoring szolgáltatók számára.

A faktoring szolgáltatók folyamatosan fejlesztik a szolgáltatásaikat és azt támogató IT rendszereiket.

A közelmúltban számos tagvállalat vezetett be új, bővített tartalmú és az ügyfélélményt erősítő online megoldásokat (a banki online banking megoldásokhoz hasonló front-end felületeket), és további szolgáltatóknál is várható hasonló szolgáltatás bevezetése, amely még egyszerűbbé teszi a faktor és az ügyfél közötti kommunikációt és számtalan, a finanszírozás részleteire vonatkozó valós idejű információt tesz elérhetővé az ügyfél számára.