Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Kiderült, a BMW mennyi autót adott el, a MINI nagyon megy

Autó2025. júl. 10.MTI

A BMW autóipari konszern eladásai a második negyedévben 0,4 százalékkal nőttek, az év első felében 0,5 százalékkal csökkentek a cég honlapján csütörtökön közzétett kimutatás szerint.

A német autóipari konszern az év első felében több mint 1,207 millió autót értékesített, 0,5 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
Ezen belül a BMW márka némileg rosszabbul teljesített csaknem 1,071 millió, az egy évvel korábbinál 2,3 százalékkal kevesebb autó értékesítésével.
A MINI forgalma eközben jelentősen nőtt: értékesítési darabszáma 133 778 volt az év első felében, 17,3 százalékkal felülmúlva az előző év azonos időszakát, a Rolls-Royce eladásai azonban 0,8 százalékkal 2796-ra csökkentek. A teljesen elektromos modellek értékesítése az év első felében éves szinten 15,7 százalékkal 220 540-re emelkedett, szemben a tavalyi év első felében elért 24,6 százalékos növekedéssel.
A második negyedévben a konszern eladásai a múlt év azonos időszakához képest 0,4 százalékkal, 621 271-re nőttek.
Az április-júniusi időszakban a BMW márka eladásai 2,6 százalékkal, 550 693-ra csökkentek, a MINI értékesítési darabszáma ugyanakkor éves bázison 33,1 százalékkal, 69 163-ra emelkedett, a Rolls-Royce eladásai pedig 9,4 százalékkal 1415-re emelkedtek.
Európában az év első felében a tavalyinál 8,2 százalékkal több, 497 778 utót értékesített a konszern, a második negyedévben pedig 10,1 százalékos növekedéssel 255 910 autót adtak el. Ezen belül Németországban az első félévi értékesítés 3,6 százalékkal, 135 182-re emelkedett, a második negyedévi pedig 7,8 százalékkal 73 740-re nőtt. Ázsiában az év első felében 11,1 százalékkal kevesebb, 438 294 autót adott el a BMW konszern, a második negyedévben pedig 10,1 százalékkal kevesebbet, 224 109-et.
Ezen belül Kínában az első félévben 15,5 százalékkal 317 862-re estek vissza, a második negyedévben 13,7 százalékkal 162 667-re csökkentek az eladások. Az eladások ugyanakkor Amerikában nőttek: az év első felében 3,4 százalékkal 237 167-re, a második negyedévben 1,7 százalékkal 122 866-ra.
Ezen belül az Egyesült Államokban az év első felében 2,7 százalékkal 193 091-re, a második negyedévben 1,4 százalékkal 98 504-re nőttek a BMW konszern eladásai.