Az óriásbiztosító díjazza ha ügyfele testmozgást végez
BiztosításÉszak-Amerika egyik legnagyobb életbiztosítója, a John Hancock kizárólag olyan szerződéseket fog kötni, amelyek részeként folyamatosan ellenőrzik a biztosított egészségügyi állapotát is. Az ügyfélnek egy okos karórához hasonló, élettani adatokat gyűjtő készüléket kell viselnie. Az ügyfelek díjkedvezményeket kaphatnak, ha teljesítik a testmozgás tekintetében számukra előírt feltételeket. A kezdeményezés bírálói azonban azt állítják, hogy a bejelentés félelmet keltő. John Hancock egyik nemzetközi partnere, a Vitality biztosító társaság interaktív egészség-és életbiztosításként reklámozta az elképzelést és a szerződést kötő ügyfeleknek kedvezményes készülékeket– így például egy Apple Watch karórát - ajánl fel. A John Hancock ezen szerződéseket 2015-ben vezette be, és a továbbiakban valamennyi biztosítási szerződése tekintetében modellnek tekinti. A testmozgást követő készülékek, így az Apple Watch és a Fitbit rögzíteni tudják, hogy viselőjük mennyi fizikai erőfeszítést tesz és alkalmasak étrendi szokások megfigyelésére is. Személyiségi jogi szakértők azonban arra figyelmeztetnek, hogy a biztosítók a rögzített adatokat az előirányzatoktól elmaradó ügyfelek megbüntetésére használhatják fel. „Az elidegenedett amerikai állam természetesen össze fogja kötni a biztosítást a kövérek megszégyenítésével. Megérkeztünk a pokolba” mondta Matt Stoller, az Open Markets Institute munkatársa. A biztosítási iparág azonban azt állítja: az eljárás szigorúan szabályozott és csak indokolt esetben vezet szerződémódosításhoz vagy díjemeléshez. A John Hancock arról tájékoztatta a Reuters hírügynökséget: túl korai még arról beszélni, vajon a Vitality programnak köszönhetően kevesebb lett-e az egészségügyi probléma és az ebből adódó biztosítói kifizetés. Az adatokból azonban annyi már most megállapítható, hogy a Vitality-szerződések tulajdonosai 13-21 évvel tovább éltek, mint a többi biztosított.