Az óriásbiztosító díjazza ha ügyfele testmozgást végez

Biztosítás2018. okt 21.Növekedés.hu

Észak-Amerika egyik legnagyobb életbiztosítója, a John Hancock kizárólag olyan szerződéseket fog kötni, amelyek részeként folyamatosan ellenőrzik a biztosított egészségügyi állapotát is. Az ügyfélnek egy okos karórához hasonló, élettani adatokat gyűjtő készüléket kell viselnie. Az ügyfelek díjkedvezményeket kaphatnak, ha teljesítik a testmozgás tekintetében számukra előírt feltételeket. A kezdeményezés bírálói azonban azt állítják, hogy a bejelentés félelmet keltő. John Hancock egyik nemzetközi partnere, a Vitality biztosító társaság interaktív egészség-és életbiztosításként reklámozta az elképzelést és a szerződést kötő ügyfeleknek kedvezményes készülékeket– így például egy Apple Watch karórát - ajánl fel. A John Hancock ezen szerződéseket 2015-ben vezette be, és a továbbiakban valamennyi biztosítási szerződése tekintetében modellnek tekinti. A testmozgást követő készülékek, így az Apple Watch és a Fitbit rögzíteni tudják, hogy viselőjük mennyi fizikai erőfeszítést tesz és alkalmasak étrendi szokások megfigyelésére is. Személyiségi jogi szakértők azonban arra figyelmeztetnek, hogy a biztosítók a rögzített adatokat az előirányzatoktól elmaradó ügyfelek megbüntetésére használhatják fel. „Az elidegenedett amerikai állam természetesen össze fogja kötni a biztosítást a kövérek megszégyenítésével. Megérkeztünk a pokolba” mondta Matt Stoller, az Open Markets Institute munkatársa. A biztosítási iparág azonban azt állítja: az eljárás szigorúan szabályozott és csak indokolt esetben vezet szerződémódosításhoz vagy díjemeléshez. A John Hancock arról tájékoztatta a Reuters hírügynökséget: túl korai még arról beszélni, vajon a Vitality programnak köszönhetően kevesebb lett-e az egészségügyi probléma és az ebből adódó biztosítói kifizetés. Az adatokból azonban annyi már most megállapítható, hogy a Vitality-szerződések tulajdonosai 13-21 évvel tovább éltek, mint a többi biztosított.

SIKERSZTORIK
100% pszichológia: Ebben rejlik a Facebook, Snapchat és az Instagram sikerének titka
A Facebook több mint 2 milliárd, az Instagram 800 millió felhasználóval büszkélkedhet, a Snapchat-et pedig körülbelül 180 millióan használják naponta. Valójában miért kapnak ezek az alkalmazások ekkora figyelmet? Összegyűjtöttük az öt legfontosabb okot.
Siker2018. feb 15.
Mit tennének a milliárdosok, ha mindenüket elvesztenék?
Bill Gates és Warren Buffett, akik egyébként hosszú ideje jó barátok, megosztották gondolataikat arról, mit tennének, ha mindenüket elvesztenék és a nulláról kellene felépíteniük az életüket.
Siker2018. ápr 28.
Hogyan legyünk sikeresek a 20-as, 30-as, 40-es éveinkben - az Alibaba tulajdonosának jó tanácsai
„Az életben nem az számít, hogy mennyi mindent értél el, hanem az, hogy hogyan élted meg a kemény napjaidat és a hibáidat.” Mondta Jack Ma.
Siker2018. feb 20.
Michael Bloomberg: öt tipp, hogy sikeres vállalkozó legyen
Mindössze öt dologról van szó, ám ezek betartásával lett sikeres vállalkozó Michael Bloomberg, akit később New York polgármesterének választottak.
Siker2018. máj 10.
Kezdő vállalkozó? Akkor erre az öt dologra figyeljen!
Bármibe, és bármikor is vág bele az ember, vannak általános szabályok, amelyek betartása nagy segítséget jelent a kezdő vállalkozónak. Mutatjuk, mit tart a legfontosabbnak egy sikeres vállalkozó, a JÓKENYÉR pékség tulajdonosa, Ludwig Klára.
Siker2018. nov 8.
Soros után ő a második leggazdagabb magyar
Thomas Peterffy, vagyis Péterffy Tamás 15-18 milliárd dollárra becsült vagyonával a világ 57. legtehetősebb embere.
Siker2019. jan 12.
Egy fiatal srác 100 millió fontos sportruházati márkát rakott össze Nagy-Britanniában
Nehéz elképzelni, hogy az alapításkor 19 éves Ben Francis-nak honnan volt ideje és energiája létrehozni és vezetni a Gymshark-ot.
Siker2018. okt 18.