Ketyeg az óra: ha nem cselekszik befagyaszthatják az életbiztosítását!

Biztosítás2019. jún. 18.Növekedés.hu
A rovat támogatója:

Az ügyfeleknek már csak egy hete van rá, hogy a pénzügyi szolgáltatóknál elvégezzék az adataik újraazonosítását. Az egyeztetésre a biztosítóknál is sort kell keríteni.

Hiába van közel a határidő, sokan még mindig nem tudják, hogy a pénzintézetek mellett a biztosítóknál is teljes körű ügyfél-átvilágításra van szükség.

A pénzmosás és terrorizmus-finanszírozás elleni törvény ugyanis előírja, hogy a magyarországi pénzügyi intézményeknek, így az életbiztosítási szerződésekkel rendelkező biztosítóknak is, legkésőbb június 26-ig el kell végezniük azon kliensek teljes körű átvilágítását, akikkel 2017 júniusa előtt létesítettek ügyfélkapcsolatot.

Ha van életbiztosítása és az érintettek körébe tartozik, akkor az adategyeztetés elmulasztása esetén előfordulhat, hogy június 27-től, vagyis jövő csütörtöktől a hiány pótlásáig csak korlátozottan tudja használni az életbiztosítását. Ez azt jelenti, hogy a szükséges adatok pótlásáig nem tud újabb ügyleteket kezdeményezni, pl. pénzkivonásra nem lesz lehetősége.

Nézzük a részleteket: a pénzügyi intézményeknek rendelkezniük kell a lakossági ügyfelek törvényben előírt személyes adataival, valamint a személyazonosságot és a lakcímet igazoló okmányaik másolatával. Ezen felül ügyfeleik kiemelt közszereplői státuszát is meg kell állapítaniuk vagy nyilvánosan hozzáférhető adatbázis segítségével vagy az ügyfél által tett nyilatkozat alapján.

A legtöbb biztosítónál a hiányzó, szükséges okmánymásolatokat és nyilatkozatot nem csak a társaság személyes felkeresésével, de postán vagy e-mailben is eljuttathatjuk a szolgáltatónkhoz. Az e-mail-es ügyintézésnél viszont figyeljünk rá, hogy olyan elektronikus levélcímről írjunk, amelyet korábban már megjelöltünk kapcsolattartási címként. Az átküldött másolatok legyenek megfelelő minőségűek, vagyis fontos, hogy az ügyféladatok jól láthatóak legyenek.

Bár az adategyeztetésre a bankoknál és az életbiztosításokat kezelő szolgáltatóknál is szükség van, információink szerint az egyeztetések terén komoly elmaradások tapasztalhatóak.

Előfordulhat, hogy a biztosítótársaságtól nem kaptunk értesítést a teendőkről. Célszerű, hogy ebben az esetben is vegyük fel a kapcsolatot a biztosítótársasággal és szükség szerint végezzük el az újraazonosítást, amely mindössze pár percet vesz igénybe.

Ha az adategyeztetésen mi már túlvagyunk, akkor nem árt, ha idősebb vagy az elektronikus csatornák használatában nem annyira járatos ismerőseink figyelmét is felhívjuk az újraazonosítás fontosságára. „A fennmaradt bő egy hétben érdemes mielőbb sort keríteni az adatpótlásra.” – szögezi le Lambert Gábor, a MABISZ kommunikációs vezetője.