Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Váltás jöhet? A márciusi lakásbiztosítási kampányban több, mint 3 millió háztartás érintett

Biztosítás2024. feb. 13.MTI
A rovat támogatója:

Százezer új szerződés érkezhet a piacra

Élénkíti a versenyt, csökkenti az alulbiztosítottságot, és növeli a lakásbiztosítások elterjedtségét, illetve csökkenti a piaci koncentrációt is a márciusi lakásbiztosítási kampány, amelyben mindenki plusz költségek nélkül lecserélheti a meglévő lakásbiztosítási szerződését számára kedvezőbbre.

Szobonya László, a Groupama Biztosító stratégiai osztályvezetője szerint jelenleg 4 biztosító uralja a piacot, a szerződések 80 százaléka pedig 4 évnél régebbi. Magyarországon 100 ingatlanból 72 rendelkezik valamilyen biztosítással, ez európai összevetésben jó arány, az elmúlt öt évben 69 százalékról emelkedett 72 százalékra.

Egyre többen kötik meg lakásbiztosításukat bankban, hitelfelvételtől függetlenül. A szerződések 46 százalékánál legfeljebb egy éve aktualizálták a biztosítási értéket utoljára, viszont 24 százaléka alacsonyabb értéken van biztosítva.

A cég felmérése szerint az ügyfelek 77 százaléka évi 10 ezer forint alatti díjkülönbözet miatt már átkötné a szerződését, 41 százalék pedig már 5 ezer forintnál kevesebb díjkülönbözet miatt is új biztosítót választana.A kutatásból kiderült, hogy az ügyfelek harmada 5 évnél ritkábban néz rá a biztosítására - ismertette Szobonya László. A szerződéskötések 25-30 százaléka ingatlan vásárlásához köthető.

A megkérdezettek többsége elégedett a biztosításával, viszont egy káresemény vízválasztó lehet: 30 százalékkal gyakoribb a szerződések aktualizálása akkor, amikor káresemény volt.

Minden 3. káresemény esetében nincsenek tisztában az ügyfelek azzal, hogy mit fedez és mit nem fedez a biztosításuk.A márciusi kampány révén modernebb, aktuálisabb lakásbiztosítási szerződések jönnek létre, magasabb fedezeti összegekkel, a verseny olcsóbb díjakat eredményezhet, és a szolgáltatási színvonal emelkedését hozhatja, valamint növeli a biztosítási tudatosságot - összegezte Szobonya László.

Arra számítanak, hogy a kampány országosan százezer új szerződést eredményezhet.