A Lidl-ben akár 130 féle bor közül is válogathat - ebből ennyi a magyar
ElemzésekÁrérzékenyek és a hazai borokat részesítik előnyben a Lidl és az Aldi vásárlói. Nyáron a könnyedebb fehérek és rozék a legnépszerűbbek, a gyümölcsös vörösek iránti kereslet töretlen. Összhangban nemzetközi trendekkel, egyre többen keresik a pezsgőket és habzóborokat.
A magyar borkultúra fejlődésében és a kulturált borfogyasztás terjedésében komoly szerepe van annak, hogy a szaküzletek mellett a minőségi borok a hiper- és szupermarketekben is megjelentek.
Így nagyon sok hazai pincészet bora elérhető megfizethető áron, s az utóbbi néhány évben a magyar borok mellett egyre több külföldi jó minőségű, ár-érték arányú bor kerül a polcokra. A növekedés.hu a Lidl Magyarországot kérdezte, milyen szempontok alapján állítják össze a borválasztékot, s mi az, amit a hazai vásárlók a leginkább kedvelnek.
2019-ben az áruházlánc több mint 23,7 millió palack bort értékesített, ezzel pedig megőrizte, sőt tovább növelte piaci részesedését a hazai és külpiaci borértékesítésben.
Állandó kínálatában közel hetvenféle bor található, mely évszaktól, ünnepektől, eseményektől függően tovább bővülhet, így például egy-egy témahéten vagy a magyar szüreti borhéten akár 130 féle bor is elérhető. Az áruházakban elérhető borkínálat országosan egységes, kivéve a budapesti belvárosi vagy műemlékvédelmi épületben lévő üzleteknél, ahol a kisebb alapterület miatt a választék limitált.
A hazai tendenciákról elmondható, hogy a vásárlók a magyar borokat részesítik előnyben
mondta a növekedés.hu-nak Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
A nyári időszakban főként a könnyedebb fehér- és rozéborok népszerűek, az állandó kínálatban szereplő termékek közül pedig az Irsai Olivér a legkedveltebb. A mai trendeknek megfelelően érzékelhető a habzó- és az aromatizált borok, pezsgők iránti érdeklődés erősödése is.
Töretlen az érdeklődés a gyümölcsös vörösborok, vagy az olyan tradicionális borok iránt is, mint az Egri Bikavér vagy a Tokaji Furmint.
A borokat több ezer hazai és nemzetközi bor közül választják ki. A Lidl szakemberei a borok stílusát, ízvilágát és árát vizsgálják és keresik azokat, melyek leginkább magukon hordozzák a fajta és a termőhely jegyeit is. Az intenzitás mellett minden bor esetében fontos az egyensúly, a harmónia és a komplexitás. Az áruházlánc és Herczeg Ágnes borszakértő, a Lidl borstratégiai tanácsadója évek óta dolgoznak együtt. A borok kiválasztása mellett segítenek eligazodni a különböző borok között, információt adnak a bor kiválasztásáról, tárolásáról, borvidékekről, stb.
A magyar fogyasztókat továbbra is árérzékenység jellemzi
mondja Tőzsér.
Ugyanakkor sokkal nyitottabbak: az érdeklődés a prémium borok iránt nő, teszi hozzá. Az áruházlánc neves pincészetek közreműködésével készült saját házasítású borokat is kínál. Emellett bővíti a magyar beszállítóktól származó termékeinek szortimentjét.
A hazai termelők borait exportálja is: tavaly több mint 5 milliárd forint értékben exportált borokat, így a teljes magyar palackos borexport közel 30 százalékát tudhatja magáénak.
Az ALDI-ban (is) a magyar borok dominálnak.
Az lánc borkínálatának nagyjából 6 százalékát teszik ki az import borok, a lánc inkább a magyar borvidékek színes, minőségi választékából merít. Az itt kapható külföldi borok jelentős része Olaszországból érkezik.
Az aktuális kínálatban 22-féle fehérbor található, 14 száraz, 7 félédes és egy édes. A fehérborok jelentős része, 18 tétel magyar pincészetekből származik, ezen kívül 3 olasz és 1 dél-afrikai. Az üzletlánc által kínált 24-féle vörösborból 19 magyar, emellett van 2 olasz és 1 dél-afrikai vörösbor.
Hasonlóképp a 7 rosé közül 6 magyar, egy pedig olasz. Az áruházban kapható borok közül a leginkább keresett palackok ára 700 és 900 forint között mozog. A borválaszték évente többször megújul. Ilyenkor a szezon újdonságai, az új trendeknek, a vásárlói igényeknek megfelelő borok kerülnek be a szortimentbe: alkalmanként 6-8 bort listáznak be, azaz a választék nagyjából 15 százaléka frissül minden egyes alkalommal.