Idéntől csak hibrid kocsikat gyárt az uniós piacra a Suzuki Esztergomban

Elemzések2020. júl 20.Bozay Gergely

A Suzuki eladásai is csökkentek a járványhelyzet hatására - mondta a növekedés.hu-nak Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a cég kommunikációs igazgatója. Összességében húsz százalékos visszaeséssel számolnak idén.

A Suzukit is érintette a világszintű járványhelyzet, így csökkent az autó eladások száma – nyilatkozta Bonnár-Csonka Zsuzsanna. Hangsúlyozta, hogy a koronavírus hatásáról még nem tudnak részletesen beszámolni, hiszen a járványhelyzet miatt a piaci környezet változásai nem előre láthatóak.

Jelenleg azzal számol a cég, hogy néhány hónapig az értékesítések még a tavalyi darabszámok alatt lesznek, összességében idén nagyjából 20 százalékos visszaesésre számítanak.

Reményeink szerint nyár végétől viszont a piac kezd majd visszatérni a járvány előtti helyzethez

tette hozzá.

A Suzuki április 29-én, egy műszakos munkarendben, lépcsőzetesen kezdte újra a termelést a járványhelyzet miatti hathetes leállást követően, minden korábbinál szigorúbb biztonsági intézkedések mellett. A második műszak július 13-án elindult, 2 műszakban naponta átlagosan csaknem 700 autót gyártanak.

Június, július hónapokban kedvezően alakult és alakul az autók iránti európai kereslet, az elmúlt hetek későbbi hónapokra vonatkozó világpiaci visszajelzései viszont ingadozó képet mutatnak.

Az ACEA (Európai Autógyártók Szövetsége) frissen publikált éves prognózisa szerint az eddigi legnagyobb mértékben, várhatóan 25 százalékkal csökkennek az újautó-eladások 2020-ban a kontinensen 2013 óta.

A DataHouse adatai szerint Magyarországon pedig 25 százalékkal kevesebb (összesen 55. 673 darab) új személygépjárművet helyeztek forgalomba az első fél évben az előző év azonos időszakához képest.

A Suzuki a leállás és a fokozatos termelésvisszaállítás időszaka alatt is megtartotta minden saját dolgozóját, folyamatosan biztosította bérüket. A leállást követően lemondani kényszerültek viszont a munkaerő kölcsönző partnerük által nyújtott szolgáltatásokat.

Mindemellett a július 13-i második műszak beindítása kapcsán közel 400 fővel bővítették saját munkatársi állományukat - értesültünk. A cég sikeresen pályázott a csökkentett munkaidő utáni bértámogatásra, amit átmenetileg június hónapban, illetve júliusban a második műszak indulásáig vettek  igénybe.

A fejlesztésben jártas szakemberek a leállás alatt új kiegészítő innovatív gyártástechnológiai beruházási lehetőségeket tártak fel.

A Magyar Suzuki 2019-ben 194 447 járművet adott el 123 országban, ezzel 13,13 százalékkal növelte értékesítését 2018-hoz képest. A cég tavalyi belföldi értékesítéséből származó nettó árbevétele 343,3 millió euró volt, ez 23 százalékos növekedést jelent az azt megelőző évhez képest. A tavalyi gyártás 88 százaléka – 168 774 db - exportra készült.

A cég 2020-tól kizárólag hibrid meghajtású gépkocsikat gyárt Esztergomban az uniós piacokra. Ezen hibrid meghajtású modellek készletfeltöltése viszont csak február második felére volt teljes.

A kommunikációs igazgató lapunknak közölte: azt szeretnék, ha az új, 48 Voltos ISG technológiával felszerelt esztergomi gyártású Vitara és a SX4 S-CROSS modelleket is annyira megszeretnék a vásárlók, mint hagyományos meghajtású változataikat. Hozzátette: az új és a jelentősen megújításra kerülő modelljeik esetében az anyavállalatuknál végzett alap- és alkalmazott kutatást, tervezést követően úgynevezett „design proto”-k, érkeznek hozzájuk, több száz mérnöki tervrajz formájában Japánból. A cég mérnökei, technikusai ebből hozzák létre a prototípust esztergomi gyárukban a termelési igazgató vezetésével.