Egymilliót is kereshetnek a fővárosi taxisok
ElemzésekÉleződhet a verseny a taxis piacon. Hamarosan újra beszállhat a ringbe az Uber.
Ha egy budapesti taxis heti 40 órában szállít utasokat, akkor akár elérheti az 1 millió forint bevételt is. Ha reális képet szeretnénk kapni a keresetekről, akkor meg kell említeni a kiadási oldalt is, amelynek harmadát jellemzően az üzemanyagköltség teszi ki,
de ide sorolható a gépjármű biztosítás, engedélyek és egyéb üzemeltetési költségek is – árulta el a növekedés.hu-nak Sabjányi László, a Bolt hazai ügyvezető igazgatója.
Éleződő verseny
A fővárosi taxispiac sajátossága, hogy hosszú évekig nagyrészt helyi vállalatok uralták. A járvány miatti taxishiánynak már vége, ismét több a taxis a piacon, mint amennyit a piaci kereslet indokolna. Az észt háttérrel bíró Bolt az egyetlen nagyobb nemzetközi szereplő volt, amely viszont Magyarországon időközben piacvezetővé vált.
A Bolt szekerét mindenesetre a nemzetközi háttér is tolja: a hazánkba érkező olyan külföldieknek is köszönhető a taxisvállalat forgalma, akik már korábban ismerték a Boltot, és Magyarországon is használják az alkalmazást.
Az e-beszamolón elérhető adatok alapján 2022-ben 2,9 milliárd forintos nettó árbevételük volt, míg a legfőbb versenytársuknak a Főtaxinak 2,2 milliárd. A Bolt autóinak a száma itthon már eléri a háromezret.
A múlt évben a recesszió ellenére a cégünk folyamatosan növekedett, és nem tapasztaltunk visszaesést a megrendelések számában
– mondta el a Bolt hazai vezére.
Tavaly több fővárosi taxitársaság támadt neki a Boltnak. Az Országos Taxis Szövetség kérte, hogy tegyék semmissé azokat személytaxi-szolgáltatási engedélyeket, amelyeket a Bolt HTX Kft-nek és a velük szerződésben lévő vállalkozásoknak adtak ki.
Az egyik vád szerint a Bolt kocsikon látható feliratokkal jogi problémák vannak.Metál Zoltán az Országos Taxis Szövetség elnöke nemrég a témában a lapunknak úgy fogalmazott: "Mi a Fővárosnál kerestünk jogorvoslatot, de megnyugtató és számunkra elfogadható választ nem kaptunk. A hatóságoktól még nem érkezett ez ügyben visszajelzés."
Mindennek kapcsán a Bolt vezetője azt mondta:
A cégünk a magyar jogszabályokat teljes mértékben betartva végzi tevékenységét. A versenytársunk logóhasználattal kapcsolatos felvetésére a BKK határozottan állást foglalt, amely szerint a Bolt szabályszerűen szolgáltat.
A szektor több szereplője is támadólag közelít felénk, miközben mi mindig is a tiszta és inspiráló piaci versenyre törekedtünk. Ennek ellenére továbbra is szeretnénk nyitva hagyni a felek közötti szakmai összefogás és párbeszéd lehetőségét.
Számunkra most a jövő és a szolgáltatásunk fejlesztése a legfontosabb, erre koncentrálunk.
Mindenesetre most úgy tűnik, hogy hamarosan már nem csak a Bolt lesz az egyetlen jól csengő nemzetközi név a magyar piacon: a 2016-is kitiltása után ugyanis visszatérne az Uber, méghozzá a Főtaxi szárnyai alatt.
A diszpécserszolgálati engedélykérelmét február végén nyújtotta be az F Mobilitás Kft., a Főtaxi leányvállalata.
Új városban jelentek meg
A vidéki terjeszkedés kapcsán Sabjányi László szerint „eddig leginkább Kelet-Magyarországon található vármegyeszékhelyekre fókuszáltak, azon belül Miskolcon, Nyíregyházán, Szegeden, valamint Debrecenben tudtunk jó ütemben piacra lépni, utóbbiban azóta a Bolt vezető pozíciót vívott ki.
Nyugat-Magyarországon eddig csak Pécsett voltak jelen, ez azonban februártól megváltozott, hiszen "a soproni indulással ismét egy dunántúli nagyváros lakói számára lett elérhető a Bolt taxirendelés."