Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Kritikus pontra ért el a taxis piac – mi lesz idén?

Hírek2024. feb. 8.D.J.

Magunk is látjuk, hogy elérkeztünk egy olyan pontig, amit még a piac elvisel, de ez az „Álmos könyv” szerint túlfeszíteni már nem lenne egészséges” – mondta el Metál Zoltán az Országos Taxis Szövetség elnöke a növekedés.hu-nak.

A benzinár újabban megint forró téma lett. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter nemrég tárgyalt a Magyar Ásványolaj Szövetséggel és a Mollal, úgy hogy az üzemanyagok díja is terítéken volt a megbeszélésen.

A miniszter jelezte: a benzin kapcsán „lát esélyt az árak kiigazítására”. Pénteken a holtankoljak.hu információi szerint egyébként lesz egy három forintos csökkentés, de a 95-ös literenkénti ára még így is 600 forint lesz.

De vajon mit szólnak a taxisok a mostani viszonylag magas benzin költségekhez?

A heti vagy a havi üzemanyagárak változását nehéz lenne egy-egy tarifa korrekcióval követni, mert többet költenének a szolgáltatók a hitelesített mérőeszközök tarifa állítására, az üzemanyagok díjának emelésekor vagy éppen csökkenésekor

– árulta el a növekedés.hu-nak Metál Zoltán az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke, aki hozzátette: az elmúlt több mint egy évben kétszer és összeségében 48 százalékkal emelkedtek a taxi árak Budapesten, ami sokak szerint már a lélektani határt is súrolta.

A jelek szerint egyébként a COVID után rendeződött a taxis piac helyzete. A rendelések száma minimális mértékben hol emelkedik, hol csökken. Mint mindenhol, ahol a turizmus virágzik, ott folyamatos a kereslet a taxi iránt.

Ha csapadékosabb az időjárás, akkor esernyő helyett rengetegen ülnek be a sárga járművekbe. Ahogy mondani szokás igénybe veszik a „négykerekű esernyőt”.

Összességében elmondható, hogy a tavalyi évben a kereslet szinten maradt az előző időszakokhoz viszonyítva. Az év elején - ahogy évtizedek óta mindig is így van - csökken a kereslet a taxi-szolgáltatásra, de ez általánosságban igaz minden szolgáltató ágazatban.

Szerencsére a turizmus olyan mértékben kompenzálta a lemorzsolódott utasok számát, hogy túlzott fuvarszám esést nem tapasztaltunk, de azt magunk is látjuk, hogy elérkeztünk egy olyan pontig, amit még a piac elvisel, de ez az „Álmos könyv” szerint túlfeszíteni már nem lenne egészséges

– mondta el Metál Zoltán, aki szerint addig amíg sikerül megőrzünk és fenntartanunk a biztonságot, a békét az országunkban, addig a turisták számára továbbra is népszerű és vonzó lesz Magyarország. A szállodáknak, a vendéglátóhelyeknek és valamennyi kapcsolt szolgáltatónak fontos, hogy ezt fenntartsuk. 

Mint elmondta: bízik benne, hogy tavasszal újra visszatér az élet és egyre többen veszik igénybe az utazásaikhoz a taxi-szolgáltatókat.

„Számunkra elfogadható választ nem kaptunk”

Kíváncsiak voltunk, hogy hol tart a BOLT és a fővárosi taxitársaságok közötti vita. Tavaly az OTSZ kérte, hogy tegyék semmissé azokat személytaxi-szolgáltatási engedélyeket, amelyeket a Bolt HTX Kft-nek és a velük szerződésben lévő vállalkozásoknak adtak ki.

Az egyik vád szerint a Bolt kocsikon látható feliratokkal jogi problémák vannak.

Mindennek kapcsán Metál Zoltán elmondta: "Mi a Fővárosnál kerestünk jogorvoslatot, de megnyugtató és számunkra elfogadható választ nem kaptunk. A Hatóságoktól még nem érkezett ez ügyben visszajelzés."