Élen járnak a Facebookozásban a magyarok

Elemzések2017. nov 3.Növekedés.hu

Több mint tíz milliárd dollárt gereblyézett össze hirdetésekből a Facebook, ami rekordnyereséget hozott a vállalatnak. Soha nem látott mértékben, nyolcvan százalékkal (!) nőtt a profit az elmúlt negyed évben. A Föld népességének közel a 40 százaléka már regisztrált tag a közösségi hálón. Alaposan átrendeződik a hirdetési piac a közösségi média javára. A Facebook legfrissebb pénzügyi jelentése szerint a hirdetésekből több mint 10,14 milliárd dollárt (2700 milliárd forintot) kasszíroztak az elmúlt három hónapban, melynek köszönhetően 80 százalékkal sikerült emelniük a vállalat nyereségét. Szinte hihetetlen, de a hirdetések 90 százalékát már a mobil hozza, miközben a felhasználók száma kétszámjegyű növekedést mutatva újabb rekordot döntött meg, derül ki a vállalat legfrissebb pénzügyi jelentéséből. Eszerint a Facebookot ma már 1,37 milliárd ember használja naponta, 2,07 milliárdan pedig havonta legalább egyszer bejelentkeznek, míg összesen 2,8 milliárd fő regisztrált, ami a Föld népességének közel negyven százaléka. Nem véletlen tehát, hogy egyre inkább itt éri meg reklámokat elhelyezni. A kiugró negyedéves eredmények, és a közel 50 százalékos árbevétel növekedés a vállalat részvényeit is az egekbe repítette. A hirdetésekből befolyt bevételek folyamatosan emelkednek, igaz, a marketingköltségek is megugrottak, de láthatóan megérte minden egyes cent reklámkiadás. A Facebook Magyarországon is tarol: egyrészt a felhasználók száma már elérte az 5,4 millió főt, másrészt a Facebook-on töltött idő mennyiségét tekintve Európa élvonalához tartozunk. A legtöbbet a Z generáció, vagyis, a 11-19 éves fiatalok lógnak a közösségi médiafelületen, ők naponta átlagosan közel hat órát (348 percet) töltenek a közösségi hálón. Korosztályonként ugyan változnak a szokások, de még az 50 év feletti korcsoport is átlagosan számítva két órát tölt el Facebook-használattal. A Facebook egyeduralma töretlen, bár az Instagramnak 1,1 millió, a Pinterestnek 946 ezer, a Twitternek 582 ezer, míg a Snapchatnek már 493 ezer magyar követője regisztrált.