Élen járnak a Facebookozásban a magyarok

Elemzések2017. nov 3.Növekedés.hu

Több mint tíz milliárd dollárt gereblyézett össze hirdetésekből a Facebook, ami rekordnyereséget hozott a vállalatnak. Soha nem látott mértékben, nyolcvan százalékkal (!) nőtt a profit az elmúlt negyed évben. A Föld népességének közel a 40 százaléka már regisztrált tag a közösségi hálón. Alaposan átrendeződik a hirdetési piac a közösségi média javára. A Facebook legfrissebb pénzügyi jelentése szerint a hirdetésekből több mint 10,14 milliárd dollárt (2700 milliárd forintot) kasszíroztak az elmúlt három hónapban, melynek köszönhetően 80 százalékkal sikerült emelniük a vállalat nyereségét. Szinte hihetetlen, de a hirdetések 90 százalékát már a mobil hozza, miközben a felhasználók száma kétszámjegyű növekedést mutatva újabb rekordot döntött meg, derül ki a vállalat legfrissebb pénzügyi jelentéséből. Eszerint a Facebookot ma már 1,37 milliárd ember használja naponta, 2,07 milliárdan pedig havonta legalább egyszer bejelentkeznek, míg összesen 2,8 milliárd fő regisztrált, ami a Föld népességének közel negyven százaléka. Nem véletlen tehát, hogy egyre inkább itt éri meg reklámokat elhelyezni. A kiugró negyedéves eredmények, és a közel 50 százalékos árbevétel növekedés a vállalat részvényeit is az egekbe repítette. A hirdetésekből befolyt bevételek folyamatosan emelkednek, igaz, a marketingköltségek is megugrottak, de láthatóan megérte minden egyes cent reklámkiadás. A Facebook Magyarországon is tarol: egyrészt a felhasználók száma már elérte az 5,4 millió főt, másrészt a Facebook-on töltött idő mennyiségét tekintve Európa élvonalához tartozunk. A legtöbbet a Z generáció, vagyis, a 11-19 éves fiatalok lógnak a közösségi médiafelületen, ők naponta átlagosan közel hat órát (348 percet) töltenek a közösségi hálón. Korosztályonként ugyan változnak a szokások, de még az 50 év feletti korcsoport is átlagosan számítva két órát tölt el Facebook-használattal. A Facebook egyeduralma töretlen, bár az Instagramnak 1,1 millió, a Pinterestnek 946 ezer, a Twitternek 582 ezer, míg a Snapchatnek már 493 ezer magyar követője regisztrált.  

SIKERSZTORIK
Richard Branson: a mindennapi sportolás készít fel a sikerekre
Branson szerint egy nap nem múlhat el sport nélkül. Napi kétszer teniszezik, illetve emellett minden nap 40 percen át súlyt is emel. A Bloomberg legfrissebb adatai szerint a 2000-ben lovaggá ütött angol üzletember 5,3 milliárd dolláros vagyonnal rendelkezik.
Siker2019. ápr 20.
Tudta, hogy az isteni Michelangelo zseniális üzletember is volt?
Levélváltásaiban jellemzően nem művészetről, sokkal inkább olcsón megszerezhető birtokokról, szerencsés adásvételekről folyt a szó.
Siker2019. ápr 6.
Ezek a döntések tették Steve Jobs-t a világ egyik legsikeresebb üzletemberévé
Steve Jobs rengeteg manipulatív taktikát alkalmazott a világ legerősebb vállalatvezetőivel szemben.
Siker2019. ápr 19.
A világ 10 legjobb üzleti egyeteme – Európa beelőzte a nagy amerikai fellegvárakat
Rögtön az első helyen egy európai intézmény, amely beelőzte a nagy amerikai fellegvárakat: a Harvardot, az MIT-t és a Standfordot. Ne Oxfordra gondoljunk!
Hírek2019. ápr 14.
Weiss Manfréd: a XX. század leginnovatívabb magyar vállalkozója
A csepeli mágnás báró úgy pörgette fel a magyar gazdaságot, ahogy arra azóta sem volt példa.
Elemzések2019. márc 24.