Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Suzuki, Toyota, Ford és Skoda: Ezek voltak a magyarok kedvenc autói 2021-ben

Elemzések2022. jan. 1.Tarsoly Bálint

Összegyűjtöttük, hogy melyek voltak a 2021-es év legkelendőbb belsőégésű és elektromos autói Magyarországon.

Az elmúlt egy évben a hazai új autók eladásának száma közel negyedével esett vissza, ami többek között a chip- és alkatrészhiányra, illetve a termelési költségek emelkedésére vezethető vissza. Vele párhuzamosan egyes használtautók árai is emelkedtek, míg az elektromos autók népszerűsége lassan, de biztosan egyre csak növekszik.

Az ide év legkedveltebb belsőégésű motorral szerelt autói

Talán nem is meglepő, hogy az egyes márkák a 2021-es évben is az eddigiekben megszokott helyen végeztek. Az év első tíz hónapjának átlagát tekintve a legkelendőbbek a Suzuki modelljei voltak, amikből közel 15.400 darab talált gazdára. Második helyen 10.210 darabos eladási számával a Toyota végzett, majd a dobogó legalsó fokán a Ford áll, amiből 8.797 darab került átadásra.

Suzuki Vitara, forrás: dunaauto.hu

Új Skodákból és Daciákból is nagyjából 6.500 került a magyar utakra, a Volkswagen alig lépte túl a 6.000-es darabszámot. A húsz legkedveltebb márka között a német prémiumok is szerepeltek: Mercedesből közel 5.000, BMW-ből 3.368 került forgalomba.

Ez utóbbi értékei majdhogynem az Audi eladásainak kétszerese, a négykarikás márka képviselőiből 1.854 darab került forgalomba.

A sort a Mazda és a Seat zárta, amikből 1.300 és 1.166 került a nyilvántartásba.

A Toyota volt a kedvenc hibridünk

A környezetkímélő személyautók között továbbra is a hibridek a legnépszerűbbek, 2021 első hat hónapjában 7.285 darabot regisztráltak. A szegmenst a Toyota vezeti, a listavezető öt modell közül első helyen a Corolla, másodikon a RAV4 áll, míg a negyedik és ötödik helyen a CH-R és Yaris osztozott. A harmadik legkedveltebb full hibrid a Hyundai Tucson volt. Érdemes megemlíteni, hogy az első tizenöt helyen további Toyotákat is találunk: A Camry a nyolcadik, a Highlander a tizenegyedik helyen végzett.

A listán a közismerten prémium gyártók is felbukkannak, amit a Lexus vezetett.

A Toyota luxusmárkája az NX300H szabadidő autóval a legnépszerűbb full hibridek hatodik helyezettje volt, míg őt a kilencedik helyen a BMW X5 követte. Ez utóbbi eladásai jelentősen elmaradtak a Corolláétól. Míg az első fél évben a középkategóriás japán hibridből 1.179-et, a német terepjáróból csak 154-et helyeztek forgalomba, ami az előbbi eladásainak 13,6 százaléka.

A konnektoros hibridek között a Mercedes volt a nyerő

2021 első hat hónapjában a konnektoros hibridek első tizenöt helyén a Mercedes öt modellje is megtalálható. 192 járművével a lista élén a GLC állt, amit 171-el a GLE követett. A stuttgarti csillag A és E osztályos autói a hatodik és tizenharmadik, illetve CLA jelölésű típusai a tizenötödik helyen végeztek. Volvókból sem volt hiány, már a dobogó utolsó helyén a 130 alkalommal választott XC60 szerepelt, de az XC40 és XC90-ből is közel száz darabot adtak el.

Összesített darabszám tekintetében is a Mercedes volt a legsikeresebb.

Az összesen forgalomba hozott 1.358 autó közül 541, vagyis a teljes eladási szám 39,8 százalékát tette ki.

A teljesen elektromos üzeműek között a KIA volt a befutó

A villanyautók eladási számát már 2020 végén is a KIA vezette, az idei év első hat hónapjában az e-Niróból 268-at adtak el. Ez az érték több mint az őt követő négy típus eladásai összesen, a gépkocsi listaára felszereltségtől függően 11,9 és 14,5 millió forint között helyezkedik el.

kia eniro, forrás: motor1.com

A második helytől viszont már kiéleződött a verseny: A Skoda Enyaq iV-ből 78, Nissan Leafből 76, Volkswagen ID.3-ból pedig 68 talált gazdára. A villanyos városi kisautók többnyire a középmezőnyt képviselik.

Az elektromos FIAT 500-ból 66, Miniből 57, Skoda Citigóból 53 kapott zöld rendszámot.

A rangsorolás végén 30-as darabszámával a Nissan villanyosított NV200-as szerepel, közvetlenül előtte a Mercedes EQA és VW ID.4 szerepel.

Az elmúlt négy évben több mint nyolcszorosára nőtt az újonnan forgalomba hozott zöldrendszámosok száma

A DataHouse és JóAutók.hu felmérése szerint az elmúlt négy év első negyedében mind az elektromos, mind a környezetkímélő járművek egyre nagyobb teret hódítanak. 2018 első szakaszában az eladott új autók 71 százaléka benzines, 24 százaléka dízel, 6 százaléka pedig zöldrendszámos volt, az e-autók az összeladás 1 százalékát tették ki.

Két évvel később a benzinesek és dízelek már csak 49 és 22 százalékért feleltek, míg a zöldek száma ötszörösére, 27 százalékra emelkedett.

A teljesen elektromos autók 2 százalékot tettek ki, ami a korábbi érték duplája. A trend az idei évben tovább nőtt. Igaz, a villanyautók továbbra is 2 százalékot tesznek ki, viszont a környezetkímélők száma 27-ről 43 százalékra növekedett. Dízelből 4, benzinesből nyolc százalékkal kevesebb került forgalomba, mint a tavalyi év első negyedében.

(Borítókép: e-cars.hu