Ezekben a nagyvárosokban a legjobb a közlekedés

Elemzések2017. nov. 9.Növekedés.hu

Idén Hongkong lett a legjobb közlekedésű város jól szervezett és innovatív közlekedési hálózatának köszönhetően, amely napi több mint tízmillió utasnak biztosítja a tömegközeledést, derül ki az Arcadis legfrissebb kutatásából. Az intézet 23 fő jelzőszámot vizsgált meg 100 nagyvárosban, melyek alapján a közlekedési rendszerek gyorsaságát és fenntarthatóságát rangsorolták világszerte. Két másik ázsiai nagyváros, Szöul és Szingapúr is a top 10-ben található, amelyek kiváló teljesítményt értek el modern metrórendszerük és nagy repülőtereiknek köszönhetően, bár a tömegközlekedési mutatójuk kissé lejjebb csúszott, mivel kerékpáros infrastruktúrájuk fejlesztésre szorul. A legjobb tíz város közé több európai metropolisz is bekerült, amelyek jól vizsgáztak a hatékonya működő infrastruktúra, a jól összekapcsolt metrórendszerek és a zöld technológia iránti nyitottságuk miatt. Számos európai város (Zürich, Párizs, Prága, Bécs, London) remekelt abban a kategóriában, ahol a mutatók azt elemezték, hogy a tömegközlekedési rendszerek hatékonysága és megbízhatósága mennyire segíti elő a gazdaság növekedését. A lista egyik érdekessége, hogy New York összesítésben csak a 23. helyet szerezte meg, annak ellenére, hogy a Nagy Alma híresen jól működő metrórendszert tart fent, amely kiterjedt, és a nap 24 órájában működik. Ezen kívül vasútvonallal rendelkezik Long Islandon és New Jerseyben. New York ugyanakkor kifejezetten jól teljesített abban a csoportban, ahol azt vizsgálták, hogy a tömegközlekedés miként befolyásolja az életminőséget. Nagy súllyal esett a latba, hogy a mozgássérült utasok számára akadálymentes közlekedést tudnak biztosítani a nagy forgalom és tömegek ellenére. A tanulmány megállapítja, hogy a közlekedési infrastruktúra fejlesztésének elsőbbséget kell képeznie, hiszen több millió ember használja azt minden egyes nap, és rossz ellátás esetén még a regionális kereskedelem, a gazdaság, azon belül is az idegenforgalom jelentős kárt szenved. Budapest nem szerepelt a vizsgált városok között.