Ismert hazai DJ és balett-táncos is van a Tesco új dolgozói között – A válságban sokan szakmát váltanak

Elemzések2020. máj 11.D.J.

Miközben a legtöbb ágazatot a mélybe rántotta a koronavírus járvány, az e-kereskedelem virágzik. A neten nem csak elektronikai készülékeket és ruhákat vesznek szép számban az emberek. A heti élelmiszer-bevásárlást is egyre többször intézzük a világhálón keresztül.

A hiper- és szupermarketláncoknál a járvány miatt a házhozszállítási biznisz alaposan meglódult.

A SPAR-nál lapunknak azt mondták, hogy ezen a téren kétszámjegyű növekedés volt tapasztalható az előző normál időszakhoz képest. Mint hozzátették: a netes rendeléseknek a 80 százaléka házhozszállítás, a 20 százaléka pedig bolti átvétel.

A megnövekedett igények kielégítéséhez a TESCO-nál a valaha volt leggyorsabb toborzási kampányukat indították el.

Jelenleg 240 új munkatárs segíti a Tesco Online Bevásárlás szolgáltatását igénybe vevő vásárlók zökkenőmentes kiszolgálását. Köztük van egyébként az első női kiszállítási asszisztens kollégánk, aki korábban kozmetikus és sminktetováló volt. De ismert hazai DJ, balett táncos és operaénekes is csatlakozott most a csapatunkhoz.

- árulták el a társaságnál a növekedés.hu-nak. Hogy a kapacitásukat kellően ki tudják bővíteni együttműködést kötöttek az Ice Cube nevű céggel. Ez a jéggyártó- és forgalmazó társaság 26 autóval és 28 sofőrrel segíti a házhozszállítást.

Az új partnernek köszönhetően naponta 460 új háztartásba tudják eljuttatni a rendeléseket, a szállítási kapacitásuk pedig körülbelül 40 százalékkal bővült.

Ami a megnőtt forgalmat illeti: míg a decemberi, karácsonyt megelőző időszakban a felfutás egyenletesnek mondható és nagyjából két hétig tart, addig a mostani helyzetben a TESCO már 7-8 hete tapasztal fokozott érdeklődést. A járványhelyzet miatt persze a munkamenetet át kellett alakítani. Hogy minél jobban csökkentsék a személyes érintkezések számát, a dolgozóik telefonon felkeresik a vásárlókat, hogy egyeztetni tudják, hogy pontosan hol tehetik le a rendelést. Közben néhány korlátozást is be kellett vezetni az online értékesítéseknél:

egy vásárló egyszerre maximum 80 kg árut rendelhet. Emellett bizonyos kategóriákban rögzítették a megvásárolható termékek maximális számát.

A netes vásárlásoknál egyébként alapvetően a tartós élelmiszerek iránt a legnagyobb a kereslet.

Az Auchan-nél a házhozrendelés iránti igény felfutását többek közt azzal kezelik, hogy a legkeresettebb árucikkekből náluk három, előre összekészített csomagot is lehet rendelni. Így az ország egész területén mindössze két munkanapra le tudják rövidíteni a kiszállítási időt.

A csomagokat az alapján állították össze, hogy mire van leginkább igény az online rendeléseknél. Az alapcsomag a legkeresettebb tartós élelmiszereket tartalmazza: lisztet, cukrot, olajat, sót, kávét, száraztésztát. A higiéniai termékcsomagban tisztítószerek, mosópor, öblítő, konyhai papírtörlő, mosogatószer, papírzsebkendő, alufólia található. A harmadik, vegyes csomag pedig az előző két árucsoportot együtt kínálja. A társaságnál elmondták:

a trendeknek megfelelően az átlag online kosárméret kb. két és félszerese az offline kosaraknak.

Az Auchan webáruházában a kerti játékokra, a barkácscikkekre illetve az elektronikai és háztartási termékekre is nagy az igény. Valószínűleg azért, mert sokan "otthoni nyaralásra" rendezkednek be.