Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Megérkezett a legújabb kínai autómárka hazánkba, és tud olyat mutatni, ami megmozgatja a vásárlókat

Elemzések2025. aug. 30.Kovács Dániel

Új trónkövetelő jelent meg a Magyarországon forgalmazott elektromos autók között, immár a Chery is helyet követel magának a piacon, beszállva a kínai autóipar európai térfoglalásába.

Régóta ismert, hogy a gyártó hazánkban is megjelenik, most már azt is tudjuk, mennyiért fogja a kínai piacon már bizonyított járműveit értékesíteni.

Noha hazánkban a márka hivatalos megjelenése idén vette kezdetét, a cégcsoport már korábban is próbálkozott a magyar piaccal. 2023-ban a Chery két új exportmárkája, az Omoda és a Jaecoo jelent meg nálunk: az Omoda 5 nevű kompakt crossover forgalmazása 2023 októberében indult, 2024-ben pedig követte a Jaecoo J7 középkategóriás SUV. E modelleket egy független importőr, a Genius Automotive Europe Kft. hozta forgalomba, és rövid idő alatt 188 darab Omoda 5 került forgalomba – ezzel az új belépő egy év alatt a márkák rangsorában a 27. helyre jött fel Magyarországon (a Citroën és a Honda közé).

Ez az eredmény azt jelezte, hogy a magyar vásárlók részéről van érdeklődés a kínai autók iránt, ha azok versenyképes árúak és a megfelelő háttér is ott van mögöttük.

A Chery anyamárkájának megjelenése azonban mindeddig váratott magára. A  kínai vállalat a Grand Automotive Hungary céget bízta meg hivatalos importőrként. A Grand Automotive egy tapasztalt piaci szereplő: az izraeli Taavura-csoport tagja, 2019 óta van jelen Magyarországon, és olyan márkák hazai forgalmazását végzi, mint a Nissan vagy a Piaggio.

A Chery így erős logisztikai és szervizháttérre támaszkodva indulhat, a Grand Automotive pedig regionális központként, budapesti székhellyel és győri alkatrész-logisztikai bázissal támogatja a márkát. Mára pedig kiderült, mennyit kell kifizetni a Chery Tiggo 7-es és 8-as modellekért.

 „A kisebb modell háromféle felszereltségi szinttel konfigurálható, amennyiben a sima 1,6 literes benzinmotorra esik a választás. A Comfort csomag a bevezető akció keretében 9 490 000 forinttól elérhető (a listaár 11 490 000 Ft), a Premium 10 290 000 forint (ennek listaára 12 290 000 Ft), míg a csúcsmodell Luxury verzióért 10 990 000 forintot kérnek (a listaár ez esetben is 2 millió forinttal magasabb).  A Tiggo 7-es konnektoros hibrid hajtáslánccal is megvásárolható lesz itthon. Az 1,5 literes, négyhengeres belső égésű erőforrást 2 villanymotor egészíti ki, a nagyfeszültségű akkumulátor mérete pedig 18,3 kilowattóra, amely a gyártó állítása szerint 90 kilométeres tisztán elektromos hatótávot tesz lehetővé. Ez esetben csak a Premium és Luxury felszereltségi csomagok közül lehet választani. Előbbi 12 490 000 forint, utóbbi 13 490 000 forint a bevezető akció keretében (később mindkét verzió ára 2 millió forinttal emelkedik)” – írja az Autónavigátor.hu.

A Chery Tiggo 7 a márka egyik kulcsmodellje a magyar piacon. Ez egy C-szegmensű szabadidő-autó, 4,55 méteres hosszal – méretben és koncepcióban tehát a Kia Sportage, Nissan Qashqai vagy Volkswagen Tiguan közvetlen vetélytársának tekinthető.

A Tiggo 7 dizájnja viszonylag visszafogott és európai szemnek is emészthető, kifejezetten a családbarát felhasználást célozza. A belső tér tágas, öt személy számára kényelmes utazást biztosít. Az alaphelyzetben 500 literes csomagtartója a hátsó ülések ledöntésével 1305 literesre bővíthető, ami megfelelő egy családi kiránduláshoz. A modell felszereltsége kiemelkedő a kategóriájában: a műszerfalon két darab 12,3 colos digitális kijelző található (egyik a műszeregység, másik az infotainment rendszer), van vezetéknélküli telefontöltő, 64 színű hangulatvilágítás, prémium Sony hifi, nagyméretű panoráma napfénytető, szélvédőre vetítő head-up display és első ülés-szellőztetés is. Ezek az extrák azt mutatják, hogy a Chery nem spórolt a Tiggo 7 felszerelésén – a cél egyértelműen az, hogy a vásárlók a japán és európai márkákhoz mérhető technológiai élményt kapjanak.

A várható fogadtatás a magyar piacon óvatos optimizmusra ad okot.

Egyrészt a Tiggo 7 és testvérmodelljei (Tiggo 8, Omoda 5, Jaecoo 7) már bizonyították, hogy műszaki színvonaluk közelít a nyugati versenytársakéhoz, másrészt a vásárlók egy része nyitott a kedvezőbb árú alternatívákra. A Chery hazai importőre úgy látja, hogy a modelljeik kiemelkedő minőségükkel és modern technológiájukkal hamar népszerűvé válhatnak a magyar vásárlók körében. Ugyanakkor rövid távon valószínű, hogy főleg flottavásárlók és technológiára fogékony magánvevők lesznek az úttörők. Az importőr már jelezte, hogy erősen nyitnak a flottakezelők felé – kedvezményes konstrukciókkal és a teljes 7 éves garancia biztosításával igyekeznek vonzóvá tenni a Chery-ket a céges ügyfelek számára is. Ha a Tiggo 7 Super Hybrid beváltja ígéreteit a mindennapi használatban (főként fogyasztás és megbízhatóság terén), akkor jó eséllyel terjed majd a híre.

2025 őszén csatlakozik a palettához egy kisebb crossover, a Tiggo 4 (B-SUV kategória), míg az év végére várható a zászlóshajónak szánt, hétüléses Tiggo 9 bemutatása, szintén plug-in hibrid változatban.

A modelloffenzíva jól mutatja a Chery stratégiáját: a legkeresettebb szegmensekben támad (a SUV-ok iránti kereslet folyamatosan magas), és rögtön kínál elektromos opciókat is, ami megkülönbözteti a piaci belépőt a hagyományos márkáktól. Fontos még kiemelni, hogy a Chery minden modelljére 7 év vagy 150 000 kilométer garanciát vállal alapból (ez nem feláras extra, hanem alapszolgáltatás), amivel a vevők bizalmát igyekszik elnyerni. Ez a garancia megegyezik a dél-koreai márkáknál bevált gyakorlattal, és jelzi, hogy a cég bízik a járművei minőségében.

Összességében a Chery magyarországi megjelenése a cég európai terjeszkedésének része, és a siker kulcsa a hazai piacon várhatóan az lesz, hogy mennyire tudják versenyképes árazással és stabil háttérrel vonzóvá tenni a márkát a vásárlók számára.