Vállalkozások plasztika után

Elemzések2017. nov 23.Növekedés.hu

Szépészeti beavatkozásra nem csak a magánembereknek lehet szüksége. Hölgyeknek, de egyre inkább uraknak is. Hanem akár egy eladásra szánt lakás, vagy egy értékelés előtt álló cég életében is szükség lehet a plasztikai műtétekre. De hogyan? Jobban érzem így magam, magabiztossá tesz, önbizalmat ad – ilyen és hasonló érveket szoktak mondani azok, akik kés alá fekszenek, és vállalják egy plasztikai beavatkozás kellemetlenségeit és nem utolsósorban költségeit.

Számoljunk!

Az üzleti életben a „kozmetika” anyagi szempontokból szokott felmerülni. Egy eladásra szánt lakásnál fontos lehet mérlegelni, hogy milyen szépészeti, vagy műszaki jellegű beavatkozásokat érdemes előzetesen elvégezni. Egy lepukkant lakás – lehet bár bármilyen jó helyen – nehezen adható el olyan négyzetméteráron, mint egy olyan hasonló, ahol az érdeklődő rögtön komfortosan érzi magát. Ehhez nem kell mindent felújítani, mert egy többmilliós teljes vezetékcserét nehéz az árban érvényesíteni, az nem hoz látványos változást, de a szépészet fontos. Lehet, hogy ez csak pár bútor, vagy egy tisztasági festés kérdése mindez. Sőt, még az is előfordulhat, hogy még ennél is kisebb költségeken múlik a dolog. Elég megnézni az amerikai filmek lakásbejárásait, finom illatú, meleg süteményekkel és frissen szedett virágokkal kábítják el a lakást nézőket.

Cégeknél

A vállalkozásoknál a ráncfelvarrás, a kozmetikázás, vagy éppen a rendbetétel - nevezzük akárhogyan is -, nagyon sokféle okból lehet indokolt. Például
  • ha értékesítést tervezünk,
  • ha tőkéstársat vonnánk be,
  • ha hitelfelvételre készülünk,
  • ha uniós forrást szeretnénk lehívni.
Minden kis- és középvállalkozó nagyra, szinte mindig többre értékeli a cégét, mint tenné azt egy szúrós szemű értékelő, legyen az vevő, tanácsadó, vagy a bank hitelbírálati szakembere. A távolság csökkentésében segít a kozmetika. Csak a céges kozmetikánál nagyon fontos, hogy az tényleg olyan, mint egy műtét, végérvényesen és valóban meg kell tenni a lépéseket.

Nagytakarítás

Ezt leszámítva a takarítás és a rendrakás pontosan ugyanazt jelenti egy cég életében, mint otthon. Van, ami szinte létfeltétel, el kell mosogatni, le kell vinni a szemetet, le kell húzni a vécét, más pedig lehet optika. Értékesítés, vagy hitelfelvétel előtt ilyen valóban kötelező és nagyon is valódi vállalati nagytakarítás a szabályos működés kialakítása. A banknak ugyanis nem magyarázható el, hogy jobban jön ki, ha a melósok borítékban kapják a fizetés felét, vagy, hogy nincs konkrét követelés-kezelésünk, de a Pista bá biztosan figyeli a bankszámlánkat.
  • számlarend,
  • legális munkavállalók,
  • szervezeti- és működési szabályzat,
  • kontrolling,
  • követelés-kezelés,
  • üzleti terv,
  • legális szoftverek
ezek olykor kötelező házi feladatok, amelyek hiányában például egy nagy multi biztosan nem áll szóba velünk potenciális vevőként, de a banki hitelvizsgálati procedúrán is elvérzünk.

Megéri

Ez szinte az alap, és akkor erre jöhetnek rá a szépészeti beavatkozások. Mint a lakásnál. Jobb és pontosabb kimutatások, például termékszintű, vagy regionálisan lebontott jövedelmezőség, a munkatársakat ösztönző hr-megoldások, új logó, honlap, akármi, amitől a cégünk megnyerőbb, professzionálisabb és szerethetőbb lesz. És, ha aztán így sem folyósít majd a bank hitelt, ha nem sikerül az első cégeladási kísérlet. sebaj. Szinte minden esetben azt mesélik a tranzakciós tanácsadók, hogy aki végigmegy a kötelező házi feladatokon, az hosszabb távon biztosan jobban jár. Rövid távon több marad, ha megoldjuk okosba, de a gagyiság olyan súlyos lemaradást jelent a jövedelmezőségben, a növekedésben, a nemzetközi megjelenésben, amit később már nagyon nehéz lesz behozni.

Önbizalom

Miért is mennek a magánszemélyek kozmetikai beavatkozásokra? Hogy magabiztosabbak legyenek. Aki a cégével hasonló szépészeti beavatkozásokon esik át, maga is magabiztosabb lesz. nem retteg az ellenőrzésektől, az adóhivataltól, a banki felülvizsgálatoktól. Már az önmagában erőt adhat egy cégnek, ha a mérlegében nincsenek kellemetlen könyvvizsgáló megjegyzések, záradékok, ha az üzleti terv nem kamu, ami 5 percig ugyan erősebbnek mutatja a céget, de aztán úgyis jön a kijózanító lebukás.