Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

A családi gazdaságok adják az agrárium gerincét

Hírek2021. nov. 2.MTI

A családi gazdaságok meghatározó szerepet töltenek be a vidéki munkahelyek létrehozásában és megtartásában, valamint a hagyományok és a kulturális örökség megőrzésében - jelentette ki Nagy István agrárminiszter a Szuhavölgyi Családi Manufaktúra sajtüzemének átadásán, kedden Szuhafőn az Agrárminisztérium közleménye szerint.

A tárcavezető arra emlékeztetett, hogy

jelenleg a magyar agrárium meghatározó többségét a kis- és középvállalkozások körébe tartozó mezőgazdasági őstermelők és családi gazdálkodók alkotják.

Jelentőségük vitathatatlan, így működésük támogatása elengedhetetlen a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar további fejlődése szempontjából - tette hozzá. Nagy István kiemelte, a magyar agrárpolitika elkötelezett a hazai tejtermelés és a tejfeldolgozás fejlesztése iránt, amihez idén minden eddiginél több forrást biztosít - írták.

A tejtermelés értéke tavaly 5 százalékos éves növekedéssel meghaladta a 207 milliárd forintot, míg a tejtermékgyártás csaknem 354 milliárdos termelési értéke az élelmiszeripari termelésnek majdnem a tizedét tette ki. Hangsúlyozta, hosszabb távon a fogyasztás felfuttatása mellett a feldolgozottság növelése a tejágazat bővülésének a kulcsa. Ehhez azonban a hazai vállalkozóknak a fogyasztói igények alakulását is figyelve folyamatos fejlesztéseket kell végrehajtaniuk - áll a közleményben.

A miniszter arról is beszélt, hogy

az agrártárca elkötelezett a hazai feldolgozóipar bővítésében, ezért idén két élelmiszeripari feldolgozói pályázatot hirdettek meg.

Egyet a kisebb, egyet a nagyobb vállalkozások számára, ezekre összesen 1040 kérelem érkezett be, 302 milliárd forint támogatási igénnyel. Kifejtette, a kormány az elkövetkező hét évben 4500 milliárd forintot fordít a magyar vidék és mezőgazdaság, valamint az élelmiszeripar fejlesztésére. Utóbbira 750 milliárd forintnyi forrást lehet majd felhasználni - írták.

A tárcavezető kitért arra is, hogy a támogatások mellett a minisztérium nagy hangsúlyt fektet a tudatos vásárlásra is, ezért

a következő időszakban még több erőforrás bevonásával fogják erősíteni a tudatos fogyasztói döntéseket, hogy a magyar vásárlók sokkal inkább a magyar termékeket részesítsék előnyben.

A hazai termékek vásárlásával ugyanis nemcsak a magyar gazdákat és családokat, hanem a magyar gazdaságot is támogatjuk - hívta fel a figyelmet az agrártárca vezetője - tájékoztatott az AM.