A H&M bevezeti a ruhabérlést
HírekTöbb hónapos felújítást követően újra nyitott a H&M egyik legfontosabb áruháza Stockholm Sergels Torg terén - olvasható a dw.com hírportálon. Az üzletvitel azonban valamelyest elüt a megszokottól.
A fast fashion cégnek új üzleti megoldásokat kell keresnie, mert forgalma lassul és készletei nőnek. Ugyanakkor az ágazat másik vezető cégével, a Zara-val együtt egyre gyakoribb bírálatok érik jelentős energiaigényük, szennyvíz és széndioxid-kibocsátásuk miatt. A bírálatokra adott válaszként üzletei már jó ideje befogadnak használt ruhákat.
A felújított áruház egyik, növényekkel díszített sarkában a H&M ügyfeleinek vásárlás helyett bérlési lehetőséget kínál. Az ajánlat elsősorban az üzlet népszerű, esküvői és ünnepi összejövetelekre ajánlott ruháira vonatkozik.
Ma már mindenki beláthatja, hogy a fast fashion nem egy fenntartható üzleti modell. Ez az oka annak, hogy most léptünk. A ruhabérlés tökéletesen beleillik céljainkba. Olyan tevékenység, amelyet már jó ideje ki akartunk próbálni.
mondta a H&M fenntarthatósági vezetője, Pascal Brun.
A H&M új szolgáltatása ünnepi öltözékek és szoknyák meghatározott körére korlátozódik és csak olyan ügyfelek számára biztosított, akik csatlakoztak a vállalat hűségprogramjához. Ezek a vásárlók egy heti időszakra körülbelül 350 svéd koronáért (körülbelül 11 000 forintért) bérelhetnek ruhákat.
Az új modell szerint működő áruházakban a vevők rendelkezésre áll szabászat, kávézó és kozmetikai szolgáltatásokat nyújtó szépségszalon is. A H&M egy októberben megnyitott berlini butik-üzletében jóga-tanfolyamokat is szerveznek.
A svéd kereskedő három hónapig vizsgálja majd, hogy mennyire válik be a ruha bérbeadás, mielőtt azt további piacokra is kiterjesztené. Pascal Brun szerint az eddigi tapasztalatok „rendkívül kedvezőek”, mivel a ruhapróbák előjegyzési naptára szinte teljesen betelt.
Pascal Brun azt mondja: a vállalat hosszú távon a ruha bérbeadást online kívánja bonyolítani.