A Lidl tovább élezi a versenyt

Hírek2019. jún. 16.Növekedés.hu

A diszkont szupermarketlánc, a Lidl negyven új áruház megnyitását tervezi dél-kelet Angliában- olvasható a bbc.com hírportálon.

Az 500 millió font értékű (mintegy 180 milliárd forint) beruházás öt év alatt valósul meg. A projekt részét képezi egy új brit központi iroda is, London dél-nyugati övezetében. A fejlesztés 1500 új munkahelyet teremt és fellendíti a hagyományos kiskereskedelmi ágazatot, amely az elmúlt években számos magas színvonalú bolt bezárására kényszerült.  

A Lidl 1994-ben nyitotta meg első boltjait az Egyesült Királyságban. Napjainkban 760 áruháza már több, mint 22 500 alkalmazottat foglalkoztat. A Kantar tudományos műhely adatai szerint a brit élelmiszerforgalomban tavaly elért 5,4 százalékos részesedése mára 5,8 százalékra nőtt. Versenytársa, a másik diszkont-lánc Aldi 8 százalékos piaci hányaddal bír.

A hagyományos brit láncok, a Sainsbury's, a Morrisons, a Tesco és az Asda piaci részesedése egyaránt zsugorodik, bár az élelmiszerkereskedelem több, mint kétharmadát még mindig ezek a vállalatok bonyolítják.

Az Aldi és a Lidl üzleti modellje, amely kevesebb termékkört olcsóbb árakon forgalmaz, versenytársait is arra kényszeríti, hogy áraikat és költségeiket csökkentsék.  

A Sainsbury's és az Asda tulajdonosai, részben a diszkont szupermarketek  egyre élesebb versenyére válaszolva, vállalataik egyesülését határozták el. Az ügyletet azonban ez év elején a Verseny és Piacfelügyeleti Hatóság megakadályozta.

Tavaly a Tesco felvette a kesztyűt és létrehozta saját, Jack’s névre keresztelt diszkont márkáját. Egyenlőre azonban csak kilenc ilyen áruházat nyitott meg.  

A nagy szupermarketek januárban egy különösen nagymértékű árcsökkenés sorozatot valósítottak meg annak érdekében, hogy a vevőket áruházaikba visszacsábítsák.