A Lidl tovább élezi a versenyt
HírekA diszkont szupermarketlánc, a Lidl negyven új áruház megnyitását tervezi dél-kelet Angliában- olvasható a bbc.com hírportálon.
Az 500 millió font értékű (mintegy 180 milliárd forint) beruházás öt év alatt valósul meg. A projekt részét képezi egy új brit központi iroda is, London dél-nyugati övezetében. A fejlesztés 1500 új munkahelyet teremt és fellendíti a hagyományos kiskereskedelmi ágazatot, amely az elmúlt években számos magas színvonalú bolt bezárására kényszerült.
A Lidl 1994-ben nyitotta meg első boltjait az Egyesült Királyságban. Napjainkban 760 áruháza már több, mint 22 500 alkalmazottat foglalkoztat. A Kantar tudományos műhely adatai szerint a brit élelmiszerforgalomban tavaly elért 5,4 százalékos részesedése mára 5,8 százalékra nőtt. Versenytársa, a másik diszkont-lánc Aldi 8 százalékos piaci hányaddal bír.
A hagyományos brit láncok, a Sainsbury's, a Morrisons, a Tesco és az Asda piaci részesedése egyaránt zsugorodik, bár az élelmiszerkereskedelem több, mint kétharmadát még mindig ezek a vállalatok bonyolítják.
Az Aldi és a Lidl üzleti modellje, amely kevesebb termékkört olcsóbb árakon forgalmaz, versenytársait is arra kényszeríti, hogy áraikat és költségeiket csökkentsék.
A Sainsbury's és az Asda tulajdonosai, részben a diszkont szupermarketek egyre élesebb versenyére válaszolva, vállalataik egyesülését határozták el. Az ügyletet azonban ez év elején a Verseny és Piacfelügyeleti Hatóság megakadályozta.
Tavaly a Tesco felvette a kesztyűt és létrehozta saját, Jack’s névre keresztelt diszkont márkáját. Egyenlőre azonban csak kilenc ilyen áruházat nyitott meg.
A nagy szupermarketek januárban egy különösen nagymértékű árcsökkenés sorozatot valósítottak meg annak érdekében, hogy a vevőket áruházaikba visszacsábítsák.