A Marks & Spencer elindult a Tesco útján
HírekÚgy látszik a Magyarországról is kivonult Marks & Spencer még mindig keresi önmagát. Most éppen azt találták ki, hogy élelmiszerekből akarják kihozni a profitjuk nagy részét.
A Marks & Spencer (M&S) összesen 1 043 áruházzal rendelkezik. Ezek közül 729 a Simply Food (Egyszerűen Élelmiszer) élelmiszer-lánc üzlete, a többi 314 ruhaneműt és élelmiszert is árusít, olvasható a bbc.com hírportálon. A Simply Food túl kicsi ahhoz, hogy az élelmiszerek teljes választékát felsorakoztassa.
Ehhez mintegy 1 110 négyzetméteres létesítményre lenne szükség, a Simply Food áruházai pedig jellemzően 650 négyzetméter nagyságúak. Jelenleg csak 12 M&S áruház árusítja a cég valamennyi, 6 500 tételt számláló élelmiszer-termékét.
Az elmúlt év májusában az M&S bejelentette, hogy 100 áruházat be fog zárni. Akkor ezt azzal magyarázta, hogy kevesebb, de jobb helyen fekvő, nagyobb ruha-és háztartási cikk-áruházat szeretne üzemeltetni. Kivonultak többek között Magyarországról is.
A cég most új tervvel állt elő:
valamennyi áruházának kínálatában hamarosan megjelennek az élelmiszerek is. Azt tervezi, hogy teljes élelmiszer-választékának felsorakoztatásával belép a hétvégi családi bevásárlások piacára.
Ennek érdekében működő áruházaiban nagyobb teret szabadít fel az élelmiszerek számára, új egységeit pedig úgy tervezi és oda telepíti, ahol jelentős az élelmiszert vásárló vevőkör.
Egy, szállítóinak írott levelében az M&S úgy fogalmaz: áruházaiban nem sikerült „elegendő vevő számára áttekinthető módon” elhelyezni élelmiszer termékeit, ezért a vásárlók úgy gondolták, hogy nem is tudnak teljes választékot biztosítani.
"Ennek meg kell változnia, és meg is fog. A teljes választék meg fog jelenni az Ocado online áruház kínálatában. Elindítunk egy áruházfelújítási programot, amely új és működő egységeink nagyobb, jobban kiépített M&S élelmiszer részlegeiben több terméket tár a vevők elé” olvasható a levélben.
A változatás összefügg azzal a megállapodással, amelyet a közelmúltban az Ocadoval kötöttek. Az online áruház valamennyi M&S terméket árusítja és házhoz szállítja.
A bejelentés kapcsán szakértők megjegyezték:
az M&S vásárlói nem költenek minden áruházban annyit, amennyi indokolná az online megrendelések hazaszállításának bevezetését.
Jelenleg a cég vásárlói alkalmanként átlagosan mintegy 4 800 forintnak megfelelő összeget hagynak ott az áruházakban, az Ocado vásárlásonkénti átlaga pedig meghaladja a 36 700 forintot. Az M&S azonban úgy gondolja, hogy a vevők valószínűleg többet fognak vásárolni, ha a teljes kínálattal találkoznak, ehhez pedig a nagyobb áruházak kínálata segítséget nyújt.