A Nestlé-nek bejött a karantén
HírekA svájci élelmiszer-gyártó óriás, a Nestlé eladásai közel öt éve nem növekedtek ilyen kiemelkedő mértékben, mint az előző negyedében, olvasható a reuters.com hírportálon. A fogyasztók a koronavírus miatti zárlatra készülve mindent bespájzoltak, a Purina állat-eledeltől kezdve a Nescafe kávén át a fagyasztott ételekig.
A márciusi forgalom különösen erős volt Észak-Amerikában és Európában, ami az év első három hónapjának eladásait összességében 4,3 százalékkal növelte. Az elemzők csupán 3 százalékos bővülésre számítottak.
Észak-Amerikában a Purina Pet gondozási cikkek két számjegyű, a Nescafe és a Coffee Mate italok tíz százalékhoz közeli arányú forgalomemelkedést mutattak. A vásárlók több fagyasztott ételt vásároltak, némi megnyugvást adva a közelmúltban nehéz helyzetbe került üzletágnak.
Európában, a Közel-Keleten és Észak-Afrikában a Nestlé-termékek a legtöbb kategóriában növelték piaci részesedésüket. A Maggi-galuskák és a Garden Gourmet márkájú növényi alapanyagú termékek is jól fogytak, a víz értékesítése azonban visszaesett, mivel kevesebben étkeztek lakásukon kívül.
Márciusban a piacok többsége, különösen Észak-Amerika és Európa jelentős növekedést mutatott, részben a fogyasztók árufelhalmozása miatt
fogalmazott a Nestlé közleménye.
Az Unilever azt jelentette, hogy eladásai az első negyedév során változatlan szinten maradtak. A vállalat tevékenységének nagyobb része zajlik a feltörekvő piacokon, ahol a koronavírus hamarabb jelent meg és szigorú zárlatot eredményezett, ami visszafogta a fogyasztók költekezését.
Ázsiában a Nestlé forgalma is csökkent (4,6 százalékkal), mert a kínaiak a negyedév nagy részében távol maradtak az éttermektől és a boltoktól. Az online vásárlások viszont megugrottak. A svájci vállalat beszámolt arról is, hogy az árak Észak-Amerikában és Európában egyaránt csökkentek.
A Nestlé egy 500 millió svájci frank értékű programot indít az általa ellátott kávéházak és éttermek támogatására. Meghosszabbítja az általa szállított termékek kifizetésének határidejét és felfüggeszti kávéautomatáinak bérleti díjait. Beleegyezett, hogy a „jelentős kereslet-visszaeséssel küzdő” tejtermék-beszállítói irányában megrendeléseit fenntartja.
A Nestlé bejelentette azt is, hogy stratégiai döntések előkészítésén dolgozik. Eladhatja gondokkal küzdő kínai Yinlu földimogyoró-tej és zabkása-üzemét, amely tavaly 700 millió svájci frank forgalmat bonyolított.