A TikTok 250 millió dollárral száll be a koronavírus elleni harcba
HírekA népszerű videomegosztó alkalmazás elnöke jelentette be, hogy 250 millió dolláros (80 milliárd forintos) segélycsomaggal támogatják többek között az orvosokat, tanárokat, valamint azokat a közösségeket, amelyek leginkább sújtottak a jelenlegi járványkrízistől.
Alex Zhu, a TikTok elnöke egy blogbejegyzésben ismertette a társaság terveit. Ez a kötelezettségvállalás független a már bejelentett adományoktól. A TikTok korábban 10 millió dollárt adományozott az Egészségügyi Világszervezetnek (WHO) és 15 millió dollárt a CDC számára.
A TikTok 250 millió dollárt (vagyis átszámítva 80 322 500 000 forintot) ajánlott fel az orvosoknak, tanároknak, valamint azoknak a helyi közösségeknek, amelyek leginkább sújtottak a jelenlegi járványkrízistől.
A hatalmas összeg nem egy egyösszegű támogatást jelent: az adományt különböző alapok kapják majd meg a világ különböző tájairól.
A TikTok 250 millió dolláros vállalása több szegmensre oszlik:
- 150 millió dollár az egészségügyi ellátást finanszírozó helyi szervezeteknek,
- 50 millió dollár a pedagógusok és a nonprofit szervezeteknek, hogy "kreatív oktatási tartalmat" és online tananyagokat készíthessenek,
- 40 millió dollár a helyi szervezeteknek, amelyek többek között zenészek, művészek, ápolók és családok ellátásáért felelnek.
- A fennmaradó 10 millió dollárt a TikTok felhasználói által alapított helyi szervezetek kapják.
Továbbá 25 millió dollárt adományoznak a közegészségügyi információk terjesztésének elősegítésére, és 100 millió dollárnyi hirdetési keretet osztanak szét a vállalatoknak.
A TikTok az egyik legmagasabb összeget adományozza a legnagyobb tech-vállalatok közül. A Facebook többek között 100 millió dolláros segítséget ajánlott fel a kisvállalkozók számára, akik a koronavírus-krízis miatt kerültek kilátástalan helyzetbe. Az Amazon és a Microsoft is egymillió dollárt adományozott egy seattle-i alapnak, az Apple 15 millió dolláros segélyt, Jeff Bezos, az Amazon vezérigazgatója pedig 100 millió dollárt adományozott egy nonprofit szervezetnek. A Google 800 millió dollárral támogatja a vállalkozásokat és az egészségügyi szervezeteket, a Twitter alapítója pedig egymilliárd dollárt adományoz a koronavírus elleni küzdelemre.