A Toyota és Porsche főnöke is helyére teszi a Tesla-t
HírekA Toyota főnökének enyhén szólva sincs jó véleménye a Tesla-ról. De a Volkswagen vezetője sem kedveli túlzottan az amerikai céget.
Szerinte Elon Musk elektromos autógyártó cége veszíteni fog a hagyományos autógyártókkal szemben, amint azok felfuttatják az akkumulátoros járművek termelését - olvasható a yahoo.com hírportálon.
Akio Toyoda, a japán nagyvállalat alapítójának unokája arra figyelmeztet: nem szabad leírni az autóipar óriásait. Elég rápillantani vállalatának legutóbbi negyedéves jelentésére: a nyereség a teljes év profitelőrejelzésének kétszerese.
A Tesla azt állítja, hogy az ő receptje válik normává a jövőben, de az az igazi konyha, ami a Toyota kezében van és mi vagyunk az igazi séfek
mondta Akio Toyota.
Igazából semmi valósat nem alkotnak – az emberek csak a receptet vásárolják meg
tette hozzá.
Miénk a konyha és a séf, mi készítjük a valódi ételeket. Amikor a termékekre terelődik a szó, nekünk van teljes választékunk, amelyből a vásárló válogathat.
A Tesla eltörpül a Toyota mellett, amely évi 10 millió járművet ad el. Az amerikai autógyártó teljes fennállása óta ennek a mennyiségnek alig 10 százalékát értékesítette.
A Tesla átmenetileg megelőzte az autógyártás hagyományos szereplőit: száz milliárdokat öntött a kutatás-fejlesztésbe. Bár a Prius-szal a Toyota lett a hibrid autógyártás éllovasa, az utóbbi időben az elektromos technológiák tekintetében lemaradt. Igaz ugyan, hogy figyelmét a hidrogén-meghajtás fejlesztésére fordította.
Elemzők szerint a Tesla Európában már elveszítette első helyét. Az elektromos autók értékesítése tekintetében a Volkswagen Group és a Renault-Nissan Alliance is előbb jár, mivel a szigorú szennyezőanyag-kibocsátási normák betartása érdekében szorgalmazzák elektromos járműveik értékesítését.
Akio Toyoda megjegyzései azt követően hangzottak el, hogy a VW főnöke, Herbert Diess kijelentette:
vállalatának évtizedes autóépítési tapasztalatai és tudása előnyt jelentenek a Tesla-val szemben.
Egy interjúban az Audi, Porsche és a Bentley márkákat gyártó VW Csoport elektromos autóit Herbert Diess „különleges értékű termékeknek” nevezte, amelyek „valóban prémium minőségűek”.
A Tesla-t régóta bírálják az összeszerelés és az eladást követő szolgáltatások szerény minősége miatt, amely az autógyártás két, legnagyobb kihívást jelentő területe.
Herbert Diess ennek ellenére nem becsüli le az olyan vállalatok által képviselt fenyegetést, mint a Tesla. A VW 40 milliárd eurót invesztál elektromos autók és új technológiák fejlesztésébe, hogy vezető pozícióit megőrizhesse. Utal a mobil-telefon gyártó Nokia példájára: nem szabad, hogy a német autógyártó elkényelmesedjen.
A Nokia esete valószínűleg jól érzékelteti, mi történhet: ha valaki nem elég gyors, a változásokat nem éli túl.