Az Amazon Kína helyett Indiára fordítja figyelmét
HírekAz Amazon kínai online áruházát bezárják Kínában.
Az Amazon 2004-ben vásárolta ki a Joyo.com nevű kínai könyv, zenei és video-kiadványokkal foglalkozó kiskereskedő céget, majd 2007-ben átnevezte Amazon.cn-nek. Nehezen boldogult azonban a piac meghatározó szereplőivel, a JD.com-mal és az Alibaba Tmall-jával, olyannyira, hogy a közelmúltban bejelentette: júliusig a Kínában működő online áruházát megszünteti. Figyelmét más, ígéretesebb üzletekre, a tengeren túli értékesítésre és a felhő-szolgáltatásra kívánja fordítani, olvasható a bbc.com hírportálon.
Vásárlói a cég világhálózatából továbbra is rendelhetnek árukat és a jövőben is működik a felhő-szolgáltatás az országban.
A vállalat egy szóvivője szerint „az Amazon szorosan együttműködik értékesítési partnereivel annak érdekében, hogy azt átmenet zökkenőmentes legyen és vevői számára továbbra is a lehető legjobb kiszolgálást nyújthassa”.
Az Amazon kínai web-portálján, az Amazon.cn-en július 18. után a Bloomberg hírügynökség jelentése szerint egy válogatás látható majd majd a cég nemzetközi internetes áruházának kínálatából.
A világ második legnagyobb gazdaságától történő elfordulásával egyidejűleg a vállalat hatalmas összegeket fordít indiai beruházásokra. Tervei szerint 5,5 milliárd dollárt, nagyjából 1 500 milliárd forintnak megfelelő összeget költ az e-kereskedelem fejlesztésére Indiában, ahol a helyi Flipkart vállalkozással kell versenyeznie.
Az Amazon a tavalyi évben indította el mobil weboldalának, illetve okostelefon applikációjának hindi nyelvű változatát annak érdekében, hogy több millió új ügyfélre tegyen szert az országban.