Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Az Erste Csoport a döntők hivatalos támogatója a League of Legends Eb rájátszásában

Hírek2020. júl. 15.Növekedés.hu

Együttműködési megállapodást kötött az Erste Csoport az e-sport versenyeket szervező játékfejlesztő társasággal, a Riot Games-szel, így is segítve az e-sportok elterjedését a bankcsoport elsődleges piacain. Az Erste Csoport a döntők hivatalos támogatója lesz a LEC Playoff-ban, ami a Riot Games League of Legends játékának legmagasabb szintű európai bajnoksága.

Az Erste Csoport látványos imidzsfilmet is bemutat a szponzoráció elindulásával: a nézők egy fiatal játékos történetét ismerhetik meg, aki kezdeti kétségeit legyőzve ér el sikereket az e-sportokban.

A LEC Playoff következő szakaszát, a Summer Splitet augusztus végén rendezik meg. A Rájátszás egyben lehetőséget is jelent a résztvevőknek a továbbjutásra a „Worlds”-be, a League of Legends világbajnokságra. Az e-sportok között ez az egyik legértékesebb cím, havonta mintegy 100 millió játékossal.

Arra ösztönözzük a játékosokat és a rajongókat, hogy higgyenek magukban

Az Erste Csoport az egyik első olyan kelet-közép-európai márka, amely felismerte az e-sportok növekvő népszerűségét. A bankcsoport az LEC Playoff fő támogatójaként elkötelezett az e-sportok kelet-közép-európai megerősítése iránt.

„Az e-sportokat az új generáció ökoszisztémájának tekintjük, és fenntartható módon támogatni kívánjuk növekedését. Az Erste arra bátorítja e fiatal és növekvő közösség tagjait, hogy higgyenek magukban. Szeretnénk közreműködni abban, hogy e közösség megoszthassa gondolatait és nézeteit a szélesebben vett közvéleménnyel. Szeretnénk kiaknázni a lehetőségeket, amelyek e-sportok régiókon átívelő jellegében rejlenek, támogatni kívánjuk a közösségeket a határokon átnyúló hálózatépítésben, különösen ilyen kihívásokkal teli időkben, és hozzá kívánunk járulni azoknak a kereteknek a megerősítéséhez, amelyben ez az új mozgalom tovább növekedhet” 

– jelentette ki Peter Bosek, az Erste Csoport lakossági üzletágért felelős igazgatója.

Az LEC Playoff fő partnereként a kelet-közép-európai régió hét országában jelen lévő, bécsi központú bankcsoport számtalan csatornán kíván megjelenni. A kiindulási pont egy érzelemgazdag imidzsfilm, amely az Erste Higgy magadban! kampányát a márkához illő módon illeszti az e-sportok világához. A film azokat a kételyeket és kritikákat ábrázolja, amelyekkel e-sport, ez a fiatal sportág kénytelen szembenézni, valamint bemutatja azokat az érzelmi akadályokat, amelyekkel a profi e-sportoló fiataloknak meg kell küzdeniük. A film egyben kiemeli az Erste Csoport e-sportokba vetett hitét.

Az Erste Csoport emellett szórakoztatva oktató tartalmakat is kínál a közösségi médiában, amelyek elsősorban az esport-rajongóknak szólnak, de a szükséges háttérinformációk biztosításával alkalmasak arra is, hogy a szélesebb közvélemény számára is kapcsolódási pontot biztosítsanak. Az Erste Csoport számára a Jung von Matt/SPORTS sportügynökség nyújt stratégiai tanácsadást az e-sportokkal kapcsolatban, de a feladatai közé tartozik azon lépéseknek a kidolgozása és végrehajtása is, melyek a bankcsoport a LEC Playoff fő partnereként betöltött szerepéből következnek.

Az Erste Csoport és a Riot Games közötti partnerség valójában már a LEC Playoff tavaszi szakaszában elkezdődött, ám a koronavírus-járvány kitörése nyomán módosult a szponzorálással kapcsolatos kommunikáció. 

„Természetesen eredetileg úgy képzeltük, hogy egészen másként kezdődik majd a szponzori kapcsolatunk. Az e-sport nemcsak kiegészítő reklámfelületet jelent számunkra, hanem valódi partnerségek platformját. Ezért is volt egyértelmű számunkra, hogy kitartunk a LEC Playoff szponzorációja mellett, és éppen ezért annál nagyobb örömmel fogadjuk, hogy a csendes kezdet után most következhet a nagy durranás” 

– mutatott rá Martin Radjaby-Rasset, az Erste Csoport márkastratégiáért és -kommunikációért felelős vezetője.

„Mivel az Erste Csoport a leginnovatívabb bankcsoport Ausztriában és Kelet-Közép-Európában, nem túlzás, hogy nagyszerű partnert köszönthetünk benne; olyat, aki nemcsak a reklámkampányokban jelenik meg, hanem komoly infrastruktúrája segítségével is azon dolgozik velünk együtt, hogy az e-sportokat meghonosítsuk és megerősítsük a régióban" 

– jelentette ki Alban Dechelotte, a Riot Games európai, közel-keleti és afrikai partnerségért és üzletfejlesztésért felelős vezetője.

Az Erste Csoport vezető világmárkákhoz csatlakozik az e-sporttal

Az elmúlt években óriásit nőtt az e-sportok népszerűsége. Profi csapatok, ligák, új struktúrák, médiacsatornák és teljesen új gazdasági szektorok nőttek ki ez e-sportok térhódítása nyomán. Az e-sportok össznézőszáma ma már 490 milliónál jár világszerte (2020-ban ez 11,9 százalékos növekedési ütem az előző évhez képest), csak Európában 50 millió a rajongók száma. A közhiedelemmel ellentétben az e-sportok rajongói legnagyobb számban a 21-35 éves korosztályból kerülnek ki: a teljes közönség 38 százalékát adják. Az e-sportot online közvetítéseken, valamint a helyszíneken, stadionokban követő rajongók millióinak sokszínű és vonzó rétege miatt nagy világmárkák, így a McDonald’s, a BMW, a Mercedes-Benz vagy éppen a Louis Vuitton is érdeklődést mutatnak az e-sportok iránt.