Az adatok időállapota: késletetett. | Jogi nyilatkozat

Az orvos, aki 18 egészségügyi berendezést alkotott

Hírek2019. jún. 2.Növekedés.hu

A Bangalore városában élő Dr Jagdish Chaturvedi az indiai egészségügyi rendszer gyenge pontjainak kiküszöbölése érdekében munkatársaival 2010 óta 18 új egészségügyi berendezést fejlesztett ki, olvasható a bbc.com hírportálon. Egyike azoknak a növekvő számú szakembereknek, akik munkahelyi problémáikat jövedelemtermelő új ötletekkel oldják meg.

Kórházamban ma televíziót és fejlett technológiát alkalmazunk

emlékezett vissza könyvében, amelynek címe: Egészségügyi Berendezések Fejlesztése – Kép Indiáról.

Dr Chaturvedi első újítása még gyakornoki időszakában, 2008-ban született meg. Ma, amikor már egy elismert fül, orr gégész (ENT) szakorvos, visszaemlékszik azokra a kezdetleges állapotokra, amelyek tanulmányaikor az indiai egészségügyet jellemezték. 

Annak idején hosszú tükröket és fejlámpákat használtunk a betegek vizsgálatához. Felvetettem: miért nem alkalmazunk hordozható endoszkópot, amelyhez egy digitális kamerát csatolunk? Rájöttem azonban, hogy vállalkozónak lenni nagyon más, mint az orvosi tevékenység. Orvosként, anélkül, hogy rendelkezne valaki egy termék legyártásához szükséges ismeretekkel, nem viszi sokra. Számos problémába ütköztem, ezért szerződést kötöttem egy tervező céggel

mondja.

Dr Chaturvedi vezető professzoraitól teljes támogatást kapott, így módja volt munkaideje alatt befektetőkkel találkozni és a fejlesztésekkel foglalkozni. Azok a kollégái azonban, akiknek kieső idejében helyettesíteniük kellett, nem lelkesedtek. 

Miközben első ENT endoszkópjának kifejlesztésén dolgozott, 2015-ben pályázatot nyújtott be egy, az indiai kormány által finanszírozott amerikai továbbképzési programra. A Stanford University egyik tanszékén a biodesign, az élő szervezeteket integráló tervezés folyamatait tanulmányozta. 

Visszatérését követően orvosi berendezések forgalmazása céljából vállalatot alapított. Első termékei egy, a krónikus arcüreg-gyulladás gyógyítására szolgáló, illetve az idegen testek orrüregből való eltávolítására alkalmas eszközök voltak.

Mintha a gyógyítás és az orvosi eszköz kereskedés nem lett volna elegendő, stand-up humorista fellépéseket is vállalt: havonta 8-10 programon vett részt.

Az elmúlt évben létrehozott egy platformot, amely kapcsolatot teremt az indiai orvosok és az innovációs ipar képviselői között.

A technológiát egyszerűbb az egészségügy rendszerébe hozni, ha magad is része vagy a folyamatnak

mondta Dr Chaturvedi, akinek nincs szándékában feladni orvosi praxisát. 

Az én termékeim nem egy vállalkozás szempontjait követik: egy orvos nézőpontjából, belülről születnek.

A rendszer hiányosságait – és a piacot – felfedezte egy, az Egyesült Királyságban dolgozó kezdő orvos is. 

Dr Lydia Yarlott-ot egy időben rendkívül zavarta, hogy kollégái sok időt veszítettek azzal, hogy megtalálják egymást, amikor konzultálni akartak egy-egy beteg kezelése vagy más egészségügyi információ megszerzése céljából. Elavult, vonalas telefonokat, rádiókat vagy pagereket használtak. Sokan a WhatsApp-hoz és más üzenet-küldő applikációhoz folyamodtak. Dr Lydia Yarlott úgy véli:

az ilyen platformok a közösségi média eszközei, nem az egészségügyé.Megdöbbenve tapasztaltam, hogy gyakorlatilag lehetetlen megtalálni azokat az embereket, akikre szükségem volt, még sürgős esetekben sem. A kórteremben fekvő betegeknek súlyos problémái vannak és az ember nem tud kapcsolatba lépni senkivel, aki segíthet. Ez egy borzasztó érzés volt. 

Amikor egy este, munka után ezekről a problémákról egy vállalkozóval, Philip Mundy-val beszélgetett, elhatározták: közösen keresnek megoldást.

Egy orvos-kollégával, Bareny Gilbert-tel létrehozták a Forward Health-ot, egy üzenetküldő applikációt.

Tudtuk, hogy egy olyan rendszert kell kialakítanunk, amely nem fokozza a stresszt, és kifejezetten az egészségügyi szakemberek igényei szerint működik

mondja Dr Lydia Yarlott, aki orvosi munkáját heti négy naposra csökkentette, hogy elengedő időt szánhasson a Forward Health-ra.

Mióta a vállalkozás 2016-ban megalakult, a brit Nemzeti Egészségügyi Szolgálat (NHS) hat egységének több, mint 8 ezer orvosa és nővére használja a platformot, amely tavaly 3,9 millió dollár (mintegy 1,1 milliárd forint) támogatást kapott.