Az Uber átnyergel a kerékpárra
HírekAz Uber bejelentette: figyelmét a jövőben inkább elektromos kerékpár-és roller üzletágára fordítja az autókkal szemben, annak ellenére, hogy ez csökkentheti profitját. Dara Khosrowshahi, a cég vezetője szerint az egyéni megoldások alkalmasabbak a belvárosi közlekedés lebonyolítására. „Nagyon alacsony hatékonyságú, ha a csúcsforgalomban tonnányi fémtömeg visz el egy személyt 10 házhelynyi távolságra”.
"Lehet, hogy rövid távon pénzügyileg nem előnyös számunkra, de stratégiai szempontból ez az az irány, amerre haladni akarunk”.Az utas-megosztó vállalkozás tavaly egy sor kerékpáros céget vásárolt fel. Jump (Ugrás) nevű elektromos kerékpárjai jelenleg nyolc amerikai nagyvárosban érhetők el, így New Yorkban és Washingtonban is, hamarosan pedig Berlin utcáin jelennek meg. Az Uber társult a Lime-mal, egy elektromos rollert forgalmazó céggel, valamint megállapodásokat készít elő más területeken is, így a tömegközlekedésben és az áruszállításban. Dara Khosrowshahi elismerte, hogy az Ubernek kevesebb haszna van egy kerékpáros utazásból, mintha ugyanazt az utat egy autóval teszik meg, de ezt a veszteséget ellensúlyozza, hogy az ügyfelek rövidebb utakra gyakrabban alkalmazzák az applikációt. "Egyensúly akarunk teremteni az egységnyi, rövid távú utazások gazdaságossága és a hosszabb lekötésű alkalmak között”. A vezérigazgató elismerte azt is, hogy ez a terv nem kedvez az Uber-sofőröknek, de hozzátette: